Poznań: remont nawierzchni na Garbarach. Widok w kierunku placu Bernardyńskiego

Odnowa ulicy Garbary. Rusza piąty etap remontu, rozstrzygnięto przetarg

by

in

Skończył się czwarty etap remontu nawierzchni ulicy Garbary. Urzędnicy rozstrzygnęli też przetarg na wprowadzenie zmian (w tym buspasa).

Czytaj także
Sygnalizacja na Garbarach kosztowała kilkaset tys. zł. Wyłączą ją po 2,5 roku pracy

Zmiany na ulicy Garbary

Przypomnijmy: w styczniu 2020 roku miasto ogłosiło plan zmian na ulicy Garbary. Śródmiejski odcinek (od Małych Garbar do placu Bernardyńskiego) ma otrzymać nowa nawierzchnię asfaltową. W miejscu dwóch pasów dla ruchu ogólnego pozostanie jeden pas dla ruchu ogólnego i jeden buspas. Ponadto zaplanowano wyłączenie sygnalizacji świetlnych, ustawienie donic z drzewami i ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Pod koniec lutego Zarząd Dróg Miejskich rozpisał przetarg na „wprowadzenie stałej organizacji ruchu na ulicy Garbary w Poznaniu”. Zmiany wprowadzi spółka RCR BIS z Zakrzewa (gmina Dopiewo). Jednak zanim pojawi się buspas, najpierw czeka nas remont nawierzchni asfaltowej.

Wydłużenie buspasa na Garbarach - poglądowa mapa
Wydłużenie buspasa na Garbarach – poglądowa mapa

Remont ulicy Garbary: czwarty etap

Od początku 2020 roku drogowcy wykonują remont nawierzchni na Garbarach. Do tej pory udało się odnowić:

  • lewy pas ruchu od Wielkiej do Grobli,
  • prawy pas od Małych Garbar do Wielkiej,
  • fragment lewego pasa od Małych Garbar do Wielkiej.

W poniedziałek, 30 marca rozpoczął się kolejny etap prac. Tym razem budowlańcy ponownie wkroczyli na odcinek Małe Garbary – Wielka. Zajęli się prawym pasem ruchu w kierunku Cytadeli. Na czas robót wprowadzono zmiany w organizacji ruchu (więcej informacji na stronie Zarządu Dróg Miejskich). Prace budowlane skończyły się w czwartek, 2 kwietnia i wtedy też wykonano zdjęcia.

W poniedziałek (6 kwietnia) rozpoczyna się piąty etap remontu nawierzchni na Garbarach. Drogowcy odnowią pozostałe pasy ruchu na odcinku Małe Garbary/Szyperska. Z tego powodu będzie można poruszać się jedynie skrajnymi prawymi pasami. Piąty etap ma potrwać do piątku 10 kwietnia.

Etapowanie robót pozwala na zachowanie przejezdności ulicy Garbary dla autobusów, samochodów i rowerów.

Skrzyżowanie Garbar z ulicą Woźną. Na fragmencie od Wodnej do Wielkiej wprowadzono ruch dwukierunkowy
Skrzyżowanie Garbar z ulicą Woźną. Na fragmencie od Wodnej do Wielkiej wprowadzono ruch dwukierunkowy
Widok na skrzyżowanie z ulicą Dominikańską i Szyperską. Warstwa ścieralna już ułożona
Widok na skrzyżowanie z ulicą Dominikańską i Szyperską. Warstwa ścieralna już ułożona, ponadto – zgodnie z projektem zmian – usunięto miejsca postojowe z chodnika (brak wystarczającej szerokości dla pieszych)
Przed nami skrzyżowanie ulicy Garbary i Wielkiej
Przed nami skrzyżowanie ulicy Garbary i Wielkiej
Patrzymy w kierunku skrzyżowania Garbar z Małymi Garbarami/Estkowskiego. Wymiana nawierzchni na Garbarach
Patrzymy w kierunku skrzyżowania Garbar z Małymi Garbarami/Estkowskiego
Widok w kierunku placu Bernardyńskiego
Widok w kierunku placu Bernardyńskiego
Ulica Garbary, patrzymy w kierunku ulicy Szyperskiej
Ulica Garbary (widok z Małych Garbar), patrzymy w kierunku ulicy Szyperskiej

Zobacz też

Co słychać na Garbarach? Życie ulicy i kamienic w przededniu zmian


Dołącz do nas na FacebookuTwitterzeWykopie i Instagramie