Tak ma wyglądać ulica Garbary po zmianach. Buspas, nowa nawierzchnia, zieleń

Miasto rozpisało przetarg na zmiany na Garbarach

by

in

Zarząd Dróg Miejskich poszukuje firmy, która wymaluje buspas na ulicy Garbary. Urzędnicy czekają na oferty do 13 marca.

Czytaj także
To już pewne! Miejscy radni przyjęli projekt zmian w Strefie Płatnego Parkowania. Ile zapłacimy za postój w centrum miasta?

Buspas na ulicy Garbary: trwa przetarg

Przypomnijmy: w styczniu 2020 roku miasto ogłosiło plan zmian na ulicy Garbary. Śródmiejski odcinek (od Małych Garbar do placu Bernardyńskiego) ma otrzymać nowa nawierzchnię asfaltową. W miejscu dwóch pasów dla ruchu ogólnego pozostanie jeden pas dla ruchu ogólnego i jeden buspas. Ponadto zaplanowano wyłączenie sygnalizacji świetlnych.

Pod koniec lutego Zarząd Dróg Miejskich rozpisał przetarg na „wprowadzenie stałej organizacji ruchu na ulicy Garbary w Poznaniu„. To dobra okazja, aby zobaczyć, co zawiera projekt nowej organizacji ruchu.

Co zmieni się wraz z buspasem na Garbarach?

Podstawowe zmiany na ulicy Garbary:

  • prędkość zmniejszona do 30 km/h,
  • szerokość lewego pasa ruchu – 3 metry, prawy (szerszy) będzie buspasem,
  • parkowanie równoległe dopuszczone będzie wyłącznie na jezdni (pasy postojowe o szerokości 2 m), w rejonach skrzyżowań staną słupki i stojaki rowerowe uniemożliwiające nielegalne parkowanie,
  • lewy pas będzie obsługiwał ruch ogólny w kierunku na wprost i w lewo, prawoskręty będą realizowane z pasa dla autobusów.

Jednak nowym buspasem pojadą nie tylko autobusy. Z pasa dla autobusów skorzystają: taksówkarze, służby miejskie, kierowcy poj. elektrycznych, rowerzyści, motocykliści i motorowerzyści.

Przed skrzyżowaniami z ulicami: Wielką i Wszystkich Świętych powstaną progi wyspowe (tzw. poduszki berlińskie). Na skrzyżowaniu z ul. Wodną i ul. Wszystkich Świętych istniejące sygnalizacje świetlne będą zlikwidowane. Ponadto zaplanowano zmniejszenie powierzchni skrzyżowania ul. Wodnej z placem Kolegiackim (co pozwoli na wyznaczenie dodatkowych miejsc postojowych). Nowe zatoki parkingowe powstaną na ulicy Grobla (między Garbarami a Mostową).

Na placu Bernardyńskim przewiduje się oddzielenie zatoki przystankowej od jezdni (znakiem P-21 i separatorami ruchu U-24b).

Projekt buspasa na ulicy Garbary w rejonie skrzyżowania z Wodną i Grobla. Źródło: Zarząd Dróg Miejskich
Projekt buspasa na ulicy Garbary w rejonie skrzyżowania z Wodną i Grobla. Źródło: Zarząd Dróg Miejskich

Nowa organizacja ruchu do końca czerwca

Zarząd Dróg Miejskich czeka na oferty firm do 13 marca. Plan zakłada szybkie podpisanie umowy i wykonanie całego zadania do 22 czerwca 2020 roku. Warto zaznaczyć, że w ramach tego zamówienia nie pojawią się donice z drzewami (prezentowane w styczniu 2020).

Zobacz też

Oś widokowa ulicy Garbary robi ogromne wrażenie
Oś widokowa ulicy Garbary robi ogromne wrażenie

Na co dzień ulicę Garbary omija zainteresowanie opinii publicznej. Czas to zmienić! Spójrzmy, jak miewają się Garbary w przededniu zmian [FOTORELACJA]


Dołącz do nas na FacebookuTwitterzeWykopie i Instagramie