MPK Poznań tłumaczy, jak często na przystanku Dworzec Zachodni PST psują się schody ruchome, co dalej z grzybem na ścianach, z popsutym oświetleniem… i dużo więcej.
Wydłużenie Pestki
Przypomnijmy: w 2013 roku trasę Pestki wydłużono wzdłuż ulicy Roosevelta – od Mostu Teatralnego do Dworca Zachodniego. Jednym z powodów budowy tego odcinka było zmniejszenie tramwajowych korków w okolicach Teatralki i Kaponiery. Pasażerowie mogą korzystać z przystanku „Most Teatralny” (w 2019 roku odnowiony i przebudowany), „Rondo Kaponiera” i „Dworzec Zachodni”. Ostatni przystanek przybrał formę małej hali o przekroju półkola. Wraz z przystankiem uruchomiono podziemny łącznik z tunelem dworca kolejowego Poznań Główny.
Stan przystanku Dworzec Zachodni PST odbiega od normy. Łącznik z tunelem kolejowym jest brudny, ponadto część opraw oświetleniowych nie świeci. Tablica z rozkładami jazdy nie działa. Na ścianach pojawił się grzyb, a płyty na przystankach tramwajowych klawiszują i się rozsuwają (zupełnie jak na przystanku „Most Teatralny” w kierunku centrum miasta). Pełną fotorelację z Dworca Zachodniego PST znajdziesz poniżej:
Grzyb i bałagan na Dworcu Zachodnim PST – odpowiedź
Okazuje się, że odpowiedzialność i bieżące utrzymanie Dworca Zachodniego PST spoczywa na dwóch miejskich jednostkach. Choć Zarząd Transportu Miejskiego zarządza tym przystankiem i był inwestorem budowy, to dzierżawi go spółka MPK Poznań. Ale – jak się za chwilę przekonamy – nie w całości. Agnieszka Smogulecka (rzeczniczka prasowa MPK Poznań) informuje, że „MPK Poznań – w celu zapewnienia właściwego standardu oczekiwania na przyjazd pojazdu oraz przemieszczania się w tym rejonie – na bieżąco współpracuje z ZTM – przekazując informacje dotyczące stanu infrastruktury, uzgadniając prowadzone prace oraz koszty niezbędne do utrzymania infrastruktury w należytym stanie”.
Pogrubienia dodane przez Czas na Poznań.
Porządek w tunelu
„W zakresie utrzymania czystości nawierzchni platform przystankowych prowadzony jest codzienny dozór, mycie myjką ciśnieniową odbywa się raz na kwartał, dodatkowo – w razie potrzeby – na bieżąco przeprowadzane jest mycie interwencyjne. W przejściu podziemnym (w części miejskiej) posadzka sprzątana jest codziennie, a w razie konieczności również myta. Co tydzień odbywa się natomiast czyszczenie automatem myjącym. Żółta kartka z napisem „Przejście na ul. Głogowską…” została zdjęta”.
Tablica odjazdów w tunelu, oświetlenie
„Tablica informacji pasażerskiej na poziomie -1 uległa awarii – trwa oczekiwanie na zamówione części. Oświetlenie uległo awarii – zostało doraźnie naprawione, oczekujemy jednak na części zamienne niezbędne do finalnego zakończenia naprawy”.
Schody ruchome
W 2019 roku schody ruchome na przystanki tramwajowe naprawiano łącznie 7 razy, a schody ruchome z kolejowego tunelu do budynku Dworca Zachodniego* – 5 razy. Poniżej szczegółowa informacja:
Schody ruchome z tunelu na przystanki „Dworzec Zachodni PST”:
P12S1719 – 3 naprawy
P12S1720 – 1 naprawa
P12S1721 – 1 naprawa
P17S1722 – 2 naprawy
Schody ruchome z kolejowego tunelu do budynku Dworca Zachodniego:
P12S1717 – 2 naprawy
P12S1718 – 3 naprawy
*Tak, schodami ruchomymi z tunelu do budynku Dworca Zachodniego zajmuje się miasto.
Grzyb na ścianach
„Po oględzinach na Dworcu Zachodnim PST i oczyszczeniu ścian stwierdzono, że na obiekcie pojawiło się nowe ognisko przecieku wody – obecnie analizowany jest sposób jego skutecznego usunięcia. W miarę posiadanych środków zostanie również zaplanowane odświeżenie ściany”.
Powykrzywianie płyt peronowych na przystankach tramwajowych
MPK Poznań nie zajmuje się nawierzchnią przystanków tramwajowych. To pozostaje kompetencją Zarządu Transportu Miejskiego. Czas na Poznań nie uzyskał w tej sprawie odpowiedzi od ZTM-u (pytania wysłano w połowie stycznia 2020).
Radny Paweł Sowa w styczniu 2020 roku złożył interpelację w sprawie Dworca Zachodniego PST. Sowa otrzymał następującą odpowiedź: „płyty krawędziowo-peronowe zostaną poddane ekspertyzie, która wykaże czy konieczna jest ich wymiana lub naprawa„.
Zobacz też
Agonalny stan torowiska na ul. Fredry. Miasto Poznań czeka na wykolejenia?
Bałagan Główny: jak kolejarze dbają o dzisiejszy dworzec w Poznaniu?
Dołącz do nas na Facebooku, Twitterze, Wykopie i Instagramie
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.