2

Grzyb i bałagan na Dworcu Zachodnim PST

Przystanek „Dworzec Zachodni PST” otwarto w 2013 roku. Czy zarządca przystanku na pewno o niego dba? W tunelu brud i popsuty ekran, na ścianach grzyb…

Wydłużenie Pestki

Jedną z głównych inwestycji ostatniej kadencji prezydenta Ryszarda Grobelnego było przedłużenie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Trasę Pestki wydłużono wzdłuż ulicy Roosevelta – od Mostu Teatralnego do Dworca Zachodniego. Jednym z powodów budowy tego odcinka było zmniejszenie tramwajowych korków w okolicach Teatralki i Kaponiery.

Przedłużenie PST uruchomiono w 2013 roku. Pasażerowie mogą korzystać z przystanku „Most Teatralny” (w 2019 roku odnowiony i przebudowany), „Rondo Kaponiera” i „Dworzec Zachodni”. Ostatni przystanek przybrał formę małej hali o przekroju półkola. Wraz z przystankiem uruchomiono podziemny łącznik z tunelem dworca kolejowego Poznań Główny.


Wyświetl większą mapę

Gemela się szerzy

Od pewnego czasu można zaobserwować narastanie nieporządku na „Dworcu Zachodnim PST”. Wspomniany podziemny łącznik z tunelem kolejowym jest brudny. Posadzka lepi się od brudu. W dodatku bywa tam ciemno, gdyż część opraw oświetleniowych nie pracuje. Nie wiadomo, czy z powodu awarii, czy oszczędności. Tablica odjazdów tramwajów częściej nie działa, niż działa. Obraz podziemi dopełnia „informacja pasażerska” w postaci żółtej kartki wskazującej dojście.

Na suficie zauważymy nieświecące oprawy oświetleniowe. Dworzec Zachodni PST

Na suficie zauważymy nieświecące oprawy oświetleniowe

Popsuta tablica informacji pasażerskiej i brud

Popsuta tablica informacji pasażerskiej i brud

Tę kartkę zawieszono przy okazji jakiegoś remontu. I tak sobie wisi na dwóch trytytkach...

Tę kartkę zawieszono przy okazji jakiegoś remontu. I tak sobie wisi na dwóch trytytkach…

Także przystanki mają swoje problemy. Schody ruchome często się psują. W dodatku zejścia do tunelu pokrywa… grzyb i wilgoć (zdjęcia robiono w styczniu, było sucho i bez deszczu). Płyty peronowe są powykrzywiane – część z nich przesuwa się w kierunku torowiska, przez co na przystankach powstaje wyraźna szpara. Notabene ten sam problem pojawił się na przystanku „Most Teatralny” w kierunku centrum miasta.

Warto dodać, że przystanek nie posiada zbyt rozbudowanej informacji pasażerskiej. Na przykład w tunelu brakuje tablic pokazujących, z którego przystanku odjeżdżają tramwaje na Osiedle Sobieskiego.

Zagrzybione ściany w rejonie zejść do tunelu na poziomie -1. Poznań Główny

Zagrzybione ściany w rejonie zejść do tunelu na poziomie -1

Powykrzywiane płyty na przystankach tramwajowych. Poznań Główny dworzec

Powykrzywiane płyty na przystankach tramwajowych

Całe przedłużenie trasy PST wraz z Dworcem Zachodnim kosztowało 126 mln zł. Terenem zarządza Zarząd Transportu Miejskiego. Czas na Poznań zadał ZTM-owi pytania dot. bieżącego utrzymania przystanku. Czekamy na odpowiedź 😉

Zobacz też:
Agonalny stan torowiska na ul. Fredry. Miasto Poznań czeka na wykolejenia?
MPK Poznań testuje elektroniczne rozkłady jazdy. Zobaczycie je m.in. na przystanku tramwajowym Poznań Głównym. Ta nowinka spotkała się z mieszanym odbiorem…


Dołącz do nas na FacebookuTwitterzeWykopie i Instagramie