To element „dużego pakietu zmian” obejmującego nowe organizacje ruchu w 13 miejscach w centrum Poznania. Prace miały zakończyć się do końca października.
Czytaj też
Rowerzysto, nie lękaj się! Jedź jezdnią, nie chodnikiem!
Co ma się zmienić na ulicy Kościuszki?
Do tej pory na odcinku między ul. Święty Marcin a Ratajczaka kierujący poruszali się dwoma pasami ruchu. W ramach tzw. dużego pakietu zmian w centrum miasta, wprowadzane są tu następujące zmiany. Po zmianach na tym odcinku ulicy Kościuszki skorzystamy z jednego pasa ruchu. W miejscu drugiego pasa, powstanie kontrapas rowerowy. Umożliwi on rowerzystom jazdę „pod prąd”. Organizacja ruchu obejmuje także znaczne zmniejszenie powierzchni skrzyżowania Kościuszki, Taylora i Taczaka. Poza tym pod wieżowcem Uniwersytetu Ekonomicznego pojawi się zmiana w parkowaniu – ze skośnego jednostronnego na obustronne równoległe. Pojawią się słupki i stojaki rowerowe.
Ulica Kościuszki to rowerowa obwodnica centrum. Dzięki niej cykliści mogą objechać Stare Miasto, np. w drodze z Wildy na Winogrady. Po zmianach zniknie ostatnia wyrwa w tej obwodnicy. Wcześniej, bo w sierpniu, zniknęło przewężenie pod Starym Browarem.
Krótka fotorelacja z ulicy Kościuszki
Zmiany w centrum wprowadza firma ROTOMAT Sp. z o.o., ul. Stabłowicka 134, 54-062 Wrocław. Wyceniła ona swoje prace na 1 905 169,29 zł. Ponadto zaoferowała 5 lat rękojmi na wady oznakowania pionowego i zobowiązała się do ponoszenia kary umownej w wysokości 0,6% zamówienia za każdy dzień opóźnienia. Rotomat miał czas na wprowadzenie zmian do 30 października 2020. Jednak nie udało się skończyć w pierwotnym terminie, choć zabrakło niewiele. Stoją znaki pionowe zezwalające na kontraruch rowerowy. Wymalowano prawie cały kontrapas.
Zobacz też
Dołącz do nas na Facebooku, Twitterze, Wykopie i Instagramie
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.