Wymienione szyny na łuku przy placu Bernardyńskim

Krótka fotorelacja z remontu trasy przez most Rocha

by

in

Od 16 marca trwa odnowa torowiska między ul. Jana Pawła II a Podgórną. Choć roboty miały się skończyć w kwietniu, z powodu koronawirusa prace potrwają do 17 maja.

Zobacz także
Co dalej z transportem zbiorowym i rowerami miejskimi? Ograniczenia wprowadzone przez ministra zdrowia ciągle obowiązują…

Remont po 12 latach od uruchomienia trasy

Trasa tramwajowa od węzła „Kórnicka” do placu Wiosny Ludów powstała w 2007 roku. Tzw. trasa przez most św. Rocha stanowi istotny skrót miedzy Polanką, Ratajami a centrum miasta. Ponadto wzdłuż niej znajdują się istotne cele podróży: Politechnika Poznańska, targowisko na placu Bernardyńskim czy Stare Miasto.

Mapa trasy tramwajowej przez most Rocha
Mapa trasy tramwajowej przez most Rocha

Z uwagi na sąsiedztwo budynków mieszkalnych, zastosowano tutaj „szyny szepczące”. W odróżnieniu od tradycyjnych torów, te są ułożone w gumowej otulinie izolującej szyny od podbudowy i eliminującej drgania oraz hałas. Użyto także mat antywibracyjnych. Rozwiązania te sprawiły, że tramwaje poruszają się ciszej. Po 12 latach eksploatacji doszło do bocznego zużycia szyn. Jesienią 2019 wprowadzono ograniczenie prędkości od przystanku „Most św. Rocha” do „Wrocławskiej” do 10-15 km/h.

Remont trasy przez most Rocha – fotorelacja

W 2020 roku rozpoczął się remont trasy tramwajowej od węzła „Kórnicka” do ul. Podgórnej. 16 marca zamknięto ten odcinek sieci tramwajowej. Swoje trasy zmieniły linie nr: 5, 13, 16, ponadto zawieszono linię nocną 201. Roboty miały zakończyć się do końca kwietnia. Jednak w związku z ograniczeniami związanymi z pandemią koronawirusa doszło do wydłużenia czasu robót. Zarząd Transportu Miejskiego deklaruje, że prace na trasie przez most św. Rocha potrwają do 17 maja 2020 roku.

Do tego dnia będą obowiązywały zmiany w komunikacji miejskiej spowodowane zamknięciem trasy. Tramwaje linii 5 i 13 nadal będą kursowały przez ulicę Strzelecką, natomiast 16 – przez rondo Śródka. Ciągle też funkcjonować będzie linia nocna „za tramwaj” T21 przez ul. Królowej Jadwigi.

Początek remontowanego odcinka: przystanek "Wrocławska"
Początek remontowanego odcinka: przystanek „Wrocławska”
Trasa Kórnicka. Obrót o 180º (patrzymy w kierunku Mostu Rocha)
Obrót o 180º (patrzymy w kierunku Mostu Rocha)
Zbliżenie na demontowane torowisko
Zbliżenie na demontowane torowisko
Przenosimy się bliżej ul. Zielonej
Przenosimy się bliżej ul. Zielonej
Wymienione szyny na łuku przy placu Bernardyńskim
Wymienione szyny na łuku przy placu Bernardyńskim
Zbliżamy się w stronę mostu Rocha, jesteśmy pod nowym budynkiem "Mostowa 23"
Zbliżamy się w stronę mostu Rocha, jesteśmy pod nowym budynkiem „Mostowa 23”. Fot. ztm.poznan.pl
Torowisko na ul. Dowbora-Muśnickiego
Torowisko na ul. Dowbora-Muśnickiego. Fot. ztm.poznan.pl
Obrót o 180º, spoglądamy na most św. Rocha. Fot. ztm.poznan.pl
Obrót o 180º, spoglądamy na most św. Rocha. Fot. ztm.poznan.pl

Równolegle z robotami na trasie przez most Rocha, trwa odnowa nawierzchni na Garbarach. W poniedziałek 27 kwietnia rozpoczął się już siódmy etap remontu.

Miasto Poznań zapowiada, że mimo pandemii koronawirusa (i spowolnienia gospodarczego) nie zatrzyma realizacji inwestycji. Można się spodziewać m.in.:


Dołącz do nas na FacebookuTwitterzeWykopie i Instagramie


Comments

3 odpowiedzi na „Krótka fotorelacja z remontu trasy przez most Rocha”

  1. W sumie nieźle wypadł ten remont na okres kowidowy.

  2. Awatar marek123

    czy prace obejmują wymianę wiat na przystankach?

    1. Nie, ale część wiat jest już wymieniona (Pl. Bernardyński, Most św. Rocha, Politechnika). Na tym odcinku pozostała tylko Wrocławska.

Dodaj komentarz