Częściowo niedziałające podświetlenie nazwy przystanku. Grupa MTP, City Marketing

MTP ignorują niektóre pytania o usterki wiat przystankowych

by

in

Powracamy do tematu usterek w nowych wiatach przystankowych. Czytelnicy i czytelniczki zgłaszali awarie oświetlenia. Co w tym temacie mają do powiedzenia Międzynarodowe Targi Poznańskie?

Czytaj także:
Poznańska autodoniczka… uschła i zmieniła się w śmietnik

Ledwo stoją, a już się psują. Czy to prawda?

Poprzednio poruszyliśmy temat wiat całkowicie niedziałających. MTP tłumaczyły, że te nie są podłączone do zasilania. Stanie się to do końca 2020 roku. Tutaj znajdziesz pełną odpowiedź zarządcy wiat.

Tym razem zajmiemy się usterkami częściowymi – w wiatach, które mają prawidłowo podłączone zasilanie. W niektórych wiatach nie działa np. podświetlenie znaku, napisu z nazwą przystanku lub oświetlenie gabloty z rozkładami. Część listw oświetleniowych się psuje, przez co powstaje efekt jak poniżej. Ponadto zgłoszono, że na przystanku Poznań Główny uchwyty na kartki w gablocie z rozkładem jazdy same odpadają.

Częściowo niedziałające podświetlenie nazwy przystanku. Grupa MTP, City Marketing
Częściowo niedziałające podświetlenie nazwy przystanku

Czas na Poznań zadał Międzynarodowym Targom Poznańskim (czyli spółce, która odpowiada za wiaty przystankowe) następujące pytania:

1. Kto usuwa takie usterki? Monterzy wiaty?
2. Czy jakąś odpowiedzialność ponosi producent listw oświetleniowych? Jaka firma/jakie firmy je produkują?
3. Ile usterek w nowych wiatach podłączonych do sieci usunięto do 26 stycznia 2020?
4. Jak długo obowiązuje gwarancja udzielana przez monterów wiat? Jaką gwarancję posiadają listwy oświetleniowe?
5. Kto weryfikuje poprawny stan wiaty po jej odebraniu? Kto zgłasza usterki (np. w oświetleniu)? Bezpośrednio MTP, ZTM, MPK?

„Po dokonanym odbiorze stan wiaty jest weryfikowany przez Grupę MTP”

Odpowiedź przekazała Małgorzata Lamperska z Grupy MTP. Niestety spółka nie odniosła się do wszystkich pytań. Poniżej prezentujemy, w jaki sposób informacja od Międzynarodowych Targów Poznańskich wyczerpuje powyższych 5 pytań:

1. Kto usuwa takie usterki? Monterzy wiaty? Brak odpowiedzi
2. Czy jakąś odpowiedzialność ponosi producent listw oświetleniowych? Jaka firma/jakie firmy je produkują? Brak odpowiedzi
3. Ile usterek w nowych wiatach podłączonych do sieci usunięto do 26 stycznia 2020? Brak odpowiedzi
4. Jak długo obowiązuje gwarancja udzielana przez monterów wiat? Jaką gwarancję posiadają listwy oświetleniowe? 5 lat gwarancji na wiaty
5. Kto weryfikuje poprawny stan wiaty po jej odebraniu? Kto zgłasza usterki (np. w oświetleniu)? Bezpośrednio MTP, ZTM, MPK? Grupa MTP z pomocą ZTM oraz MPK

Ponadto dowiedzieliśmy się, że ani razu nie odebrano wiaty częściowo niesprawnej. Wszystkie do tej pory zamontowane wiaty w momencie podpisywania protokołu odbioru były w 100% sprawne (oczywiście pomijając te, gdzie brakuje podłączenia do zasilania).

MTP poza tym proszą, aby zgłaszać wszelkie akty wandalizmu – wybicie szyb czy graffiti. Czas na Poznań radzi pisać maile na adres info@grupamtp.pl lub listy (ul. Głogowska 14, 60-734 Poznań).

Pełna odpowiedź Grupy MTP

W drugiej połowie 2019 roku City Marketing, należący do Grupy MTP, postawił w Poznaniu 159 nowych wiat przystankowych. W tym roku planujemy postawić dodatkowe dwieście. Każda wiata ma 5-letnią gwarancję i wszystkie usterki są usuwane w ramach gwarancji. Po dokonanym odbiorze (w przypadku zaistnienia usterek są one ujęte w protokole, a wiata jest dopuszczona do użytkowania pod warunkiem, że usterka nie zagraża bezpieczeństwu – nie zdarzyła się dotychczas taka sytuacja) stan wiaty jest weryfikowany przez Grupę MTP, z pomocą ZTM oraz MPK, ale jednocześnie będziemy wdzięczni mieszkańcom za zgłaszanie wszelkich aktów wandalizmu, bo to one są przyczyną większości interwencji (graffiti, wybicia szyb itp.)
Małgorzata Lamperska, Grupa MTP

No dobrze, ale dlaczego wiatami zajmują się MTP?!

W kwietniu 2018 roku Rada Miasta Poznania podjęła decyzję o przeniesieniu zarządzania wiatami do miejskiej spółki Międzynarodowe Targi Poznańskie (tak, to ta spółka od targów). Do tego czasu na terenie Poznania znajdowało się około tysiąca wiat, z czego niemal połowa była w rękach prywatnych firm. 52 proc. z nich nadzorował Zarząd Transportu Miejskiego, a 48 proc. dwa inne podmioty – AMS i Clear Channel). Dwie ostatnie firmy postawiły i utrzymywały stare wiaty na własny koszt, a w zamian za to czerpały zyski z umieszczanych na nich reklam.

Umowy z firmami AMS i Clear Channel wygasły w 2019 rokuMiasto postanowiło, że MPK Poznań odkupi wiaty od tych firm, a następnie odpłatnie przekaże je Międzynarodowym Targom Poznańskim. MTP będą nimi teraz zarządzać przez 10 lat. Także z pieniędzy MTP następuje wymiana starych modeli przystanków na nowe. Samymi panelami reklamowymi zarządzają, wybrane przez MTP, firmy AMS i Ströer Media.

Więcej o (wbrew pozorom) wielu zaletach nowych wiat przeczytasz tutaj:

Nowe wiaty przystankowe w Poznaniu. Najlepsze w Polsce?


Dołącz do nas na FacebookuTwitterzeWykopie i Instagramie