Dlaczego nie działa oświetlenie w nowych wiatach przystankowych?

Częściowo niedziałające podświetlenie nazwy przystanku. Grupa MTP, City Marketing
Częściowo niedziałające podświetlenie nazwy przystanku

Mieszkańcy zauważyli, że część z nowych wiat przystankowych nie działa. Dlaczego? Poznaliśmy odpowiedź prosto od Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Ostatnio dowiedzieliśmy się, że także najnowsze tramwaje MPK Poznań posiadają pewne usterki 😉

Ledwo stoją, a już się psują. Czy to prawda?

Od samego początku montażu nowych wiat, mieszkańcy wskazują na niedziałające oświetlenie. O tyle to istotne, że oprawy oświetleniowe m.in. podświetlają rozkłady jazdy, znak przystankowy czy zapewniają światło w samej wiacie. Światła nie są popsute wszędzie, usterki dotyczą wybranych wiat m.in. na Głogowskiej/Hetmańskiej, Moście Dworcowym czy Małych Garbarach.

Niedziałające oświetlenie wiaty na przystanku Głogowska/Hetmańska
Niedziałające oświetlenie wiaty na przystanku Głogowska/Hetmańska
Częściowo niedziałające podświetlenie nazwy przystanku. Grupa MTP, City Marketing
Częściowo niedziałające podświetlenie nazwy przystanku

Czas na Poznań zadał pytania Grupie MTP, która odpowiada za wiaty przystankowe. Dlaczego wiata może w ogóle nie świecić? Małgorzata Lamperska z Grupy MTP precyzuje, że nie doprowadzono jeszcze do niej zasilania. Cały czas trwa proces doprowadzania przyłączy do wiat na platformach, na których ich brakuje. Proces ten z uwagi na charakter inwestycji jest czasochłonny i wymaga spełnienia wielu wymogów formalnych i zachowania określonych procedur Sam proces wykonania przyłącza trwa relatywnie krótko – dodaje Lamperska.

W 2019 roku postawiono 159 nowych wiat przystankowych. Aż 57 z nich nie posiadało doprowadzonego zasilania. MTP szacuje, że doprowadzenie przyłączy elektrycznych do wszystkich nowych wiat potrwa do końca 2020 roku.

Każda ustawiona wiata przystankowa musi zostać oficjalnie sprawdzona. Po postawieniu wiaty przedstawiciele Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, Zarządu Transportu Miejskiego, Grupy MTP (inwestora), Poznańskich Inwestycji Miejskich (inwestora zastępczego) oraz producenta dokonują odbioru wiat, sprawdzając:

  • czy są wykonane zgodnie z zaleceniami „wytycznych ZTM”,
  • stan techniczny i poprawność wykonania,
  • zgodność z zatwierdzoną aranżacją wiaty,
  • instalację świetlną wiaty (podświetlenie nazwy przystanku, gabloty informacji pasażerskiej, gablot reklamowych i oświetlenie pod dachem wiaty).

MTP w 2020 roku postawią kolejne 200 nowych wiat przystankowych. Przedstawicielka MTP w swojej odpowiedzi niestety nie odniosła się do tych wiat, w których występują częściowe usterki (jak np. popsuta tablica z nazwą przystanku ze zdjęcia powyżej).

Dlaczego wiatami zajmują się MTP?!

W kwietniu 2018 roku Rada Miasta Poznania podjęła decyzję o przeniesieniu zarządzania wiatami do miejskiej spółki Międzynarodowe Targi Poznańskie (tak, to ta spółka od targów). Do tego czasu na terenie Poznania znajdowało się około tysiąca wiat, z czego niemal połowa była w rękach prywatnych firm. 52 proc. z nich nadzorował Zarząd Transportu Miejskiego, a 48 proc. dwa inne podmioty – AMS i Clear Channel). Dwie ostatnie firmy postawiły i utrzymywały stare wiaty na własny koszt, a w zamian za to czerpały zyski z umieszczanych na nich reklam.

Umowy z firmami AMS i Clear Channel wygasły w 2019 roku. Miasto postanowiło, że MPK Poznań odkupi wiaty od tych firm, a następnie odpłatnie przekaże je Międzynarodowym Targom Poznańskim. MTP będą nimi teraz zarządzać przez 10 lat. Także z pieniędzy MTP następuje wymiana starych modeli przystanków na nowe. Samymi panelami reklamowymi zarządzają, wybrane przez MTP, firmy AMS i Ströer Media.

Więcej o (wbrew pozorom) wielu zaletach nowych wiat przeczytasz tutaj:

Czytaj także:
Reklamy stały się jednym z obowiązkowych elementów krajobrazu miast, w tym Poznania. Agencja reklamowa AMS testuje w naszym mieście nowy format reklamy. Przekonaj się, czym jest digital citylight.


Dołącz do nas na FacebookuTwitterzeWykopie i Instagramie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: