Będzie poszerzenie chodnika na ulicy Półwiejskiej, ale bez szerszej „zebry”

Z przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Półwiejskiej i Królowej Jadwigi licznie korzystają piesi. Szczególnie w godzinach szczytu komunikacyjnego (zdjęcie zrobiono krótko po godzinie 17)
Z przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Półwiejskiej i Królowej Jadwigi licznie korzystają piesi. Szczególnie w godzinach szczytu komunikacyjnego (zdjęcie zrobiono krótko po godzinie 17)

Czas na Poznań ostatnio zajął się tematem zbyt wąskiego chodnika i przejścia dla pieszych na ulicy Półwiejskiej. Czy można liczyć na realizację inwestycji, którą obiecano już 5 lat temu?

Krótkie przypomnienie tematu

Rejon ulicy Półwiejskiej w pobliżu placu Andersa jest obciążony intensywnym ruchem pieszym. Zbiegają się tu osoby pracujące w biurowcach przy placu Andersa, idące do Starego Browaru, korzystające z tramwajów. Krótki odcinek chodnika między ul. Królowej Jadwigi a Krakowską przenosi spory ruch – a ma tylko ok. 4,5 metra szerokości (dodatkowo zmniejszane przez słupki czy kosze na śmieci). Sąsiadująca z chodnikiem jezdnia ma ponad 13 metrów szerokości.


Wyświetl większą mapę

Poniżej aktualne zdjęcia wspomnianego miejsca:

Z przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Półwiejskiej i Królowej Jadwigi licznie korzystają piesi. Szczególnie w godzinach szczytu komunikacyjnego (zdjęcie zrobiono krótko po godzinie 17)
Z przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Półwiejskiej i Królowej Jadwigi licznie korzystają piesi. Szczególnie w godzinach szczytu komunikacyjnego (zdjęcie zrobiono krótko po godzinie 17)
4,5 metra chodnika to niby sporo, ale przez Półwiejską między ul. Królowej Jadwigi a Krakowską przewala się masa osób
4,5 metra chodnika to niby sporo, ale przez Półwiejską między ul. Królowej Jadwigi a Krakowską przewala się masa osób

Miasto w 2014 roku obiecało poszerzenie chodnika na Półwiejskiej między Krakowską a Królowej Jadwigi oraz poszerzenie przejścia dla pieszych przez ul. Królowej Jadwigi. Pomimo wielu prób, nie udało się to do dziś! Pełną historię tej inwestycji przeczytasz poniżej:

Będzie szerszy chodnik, ale bez szerszej „zebry”

Poprzedni artykuł zakończył się gorzkim podsumowaniem. Na szczęście jest szansa na zakończenie trwającego już od 5 lat urzędniczego „niedasizmu”. Czas na Poznań zapytał się Zarządu Dróg Miejskich o los inwestycji.

Najpierw nieco gorsza wiadomość – poszerzenie „zebry”. ZDM nie ma w planach inwestycyjnych na ten rok takiego zadania. A co w 2020 roku? Nie wiadomo. Być może radni miejscy zdobędą się na umieszczenie tej „zebry” w budżecie miasta? Zapytajcie się swojego radnego (szczególnie, jeżeli pochodzi ze Starego Miasta lub Wildy), czy zawalczy o tę kwestię. Koszt nie będzie spory 😉

A co z poszerzeniem chodnika? Okazuje się, że jest w planach! Inwestycja przeszła do spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie. Powstanie razem z drogą rowerową w ulicy Dolna Wilda i w ulicy Półwiejskiej (od Krakowskiej do Królowej Jadwigi). Przetarg ma być ogłoszony jeszcze w tym roku. Realizacja prawdopodobnie w 2020 roku (gdyby przyjąć takie tempo, jakie udało się uzyskać podczas budowy dróg rowerowych na ulicy Grunwaldzkiej).

Zarząd Dróg Miejskich potwierdza, że do zakończenia dużych inwestycji (przebudowa ul. Św. Marcin, przebudowa pl. Kolegiackiego, przebudowa ul. Taczaka i Garncarskiej) wstrzymano wprowadzanie strefy Tempo 30. To oznacza, że do 2022-2023 roku nie można liczyć na ciąg dalszy systemowego uspokajania ruchu w centrum Poznania. Rozwiązania sprzyjające bezpieczeństwu ruchu pojawią się tylko w ramach pojedynczych działań (np. ulica Taczaka ze strefą zamieszkania i wyniesionymi skrzyżowaniami).

Czytaj także:

6,5 roku temu „tymczasowo” wydłużono przystanek tramwajowy na Moście Teatralnym. Bordowe płyty szpecą zabytkową konstrukcję wiaduktu. Znikną… w przyszłości 😉


Dołącz do nas na FacebookuTwitterzeWykopie i Instagramie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: