Agonalny stan torowiska na ul. Fredry. Miasto Poznań czeka na wykolejenia?

Poznań Fredry torowisko dziury Most Teatralny

Torowisko na ulicy Fredry jest w złym stanie technicznym. Dziury i uszkodzenia szyn mogą doprowadzać do wykolenia tramwajów.

Wydatki na remonty rosną…

Urząd Miasta Poznania lubi chwalić się wydatkami na remonty torowisk czy sieci trakcyjnych. W ostatnich kilku latach nakłady na te zadania uległy zwielokrotnieniu. W 2014 roku na remonty wydano 2,9 mln zł, a w 2018 – ok. 15 mln zł.

Poznań wydatki na remonty MPK ZTM
Wydatki na remonty infrastruktury torowo-sieciowej

Ze wzrostem nakładów wiąże się wykonywanie znaczących remontów. Na przykład w ciągu dwóch lat z rzędu w wakacje wymieniano sieć trakcyjną na trasie Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Podczas innego lata generalny remont przeprowadzono na ul. Królowej Jadwigi między przystankiem Półwiejska i Mostem Królowej Jadwigi.

Rondo Kaponiera jak Sagrada Familia: niekończące się prace budowlane

… ale na Fredry bez zmian

Torowisko na ul. Fredry jest intensywnie wykorzystywane. Przejeżdżają nim bimby kilku dziennych linii tramwajowych i dwóch nocnych. Z tego względu wyraźnie widać zużycie torowiska. Największe dziury można zobaczyć w okolicach Mostu Teatralnego oraz przy przystanku tramwajowym „Fredry”W ciągu ostatnich paru lat kilkukrotnie doraźnie naprawiano torowisko na ul. Fredry.

Poznań Most Teatralny dziury w torowisku
Asfalt przy Moście Teatralnym
Poznań Fredry asfalt dziury
Skruszony asfalt na Fredry

Kilka doraźnych remontów

W 2013 roku podczas zamknięcia węzła tramwajowego Most Teatralny wykonano kilka napraw punktowych. Nieco głębszy remont przeprowadzono w 2016 roku. Odnowiono wtedy przejazdy na skrzyżowaniach ul. Fredry z Al. Niepodległości i ul. Kościuszki. Wtedy sfrezowano asfalt w kilku miejscach, w tym na przystanku. Kolejny mały remont odbył się w 2017 roku. Podczas tamtych prac poprawiono kostkę na Moście Teatralnym (jak widać – niezbyt trwale).

Poznań Fredry zły stan torowiska pęknięty spaw
Pęknięcie na spawie szyn i duża dziura

Powyższe prace budowlane wykonywało MPK Poznań we własnym zakresie.

W styczniu Miasto Poznań opublikuje harmonogram prac remontowych w 2019 roku. Torowisko na Fredry wymaga pilnej naprawy i powinno zostać szybko i dobrze wyremontowane. To także ostatnia okazja na remont wygodny dla pasażerów. Bez problemu będzie można przesunąć ruch tramwajów z ulicy Fredry na sąsiedni Święty Marcin. Kiedy na Świętym Marcinie rozpocznie się kolejny etap przebudowy, objazdy tramwajowe będą niewygodne.

Na Świętym Marcinie roboty zmierzają do końca – grudniowa fotorelacja [ZDJĘCIA]


Dołącz do nas na Facebooku, Twitterze, Wykopie i Instagramie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: