Poznań parkowanie strefa SPP znak na Szkolnej

Nowe zasady i podwyżki w strefie parkowania w Poznaniu. Sprawdź szczegóły!

by

in

Nowy cennik, nowa śródmiejska strefa oraz nowe zasady wydawania kart abonamentowych. W poniedziałek weszły w życie zmiany w Strefie Płatnego Parkowania.

Czytaj też
Zmiany w strefie parkowania: wymiar podwyżek i wyludnianie się centrum Poznania

1 czerwca weszła w życie uchwała Rady Miasta Poznania zmieniająca zasady poznańskiej strefy płatnego parkowania. Główną zmianą jest likwidacja na podstrefy: czerwoną, żółtą i zieloną. Zamiast tego powstaną dwie strefy: „zwykła” (niebieska) i śródmiejska (czerwona).

  • Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania obejmuje osiedle Stare Miasto (a od 1 lipca 2020 część Jeżyc – więcej info poniżej).
  • Strefa Płatnego Parkowania „zwykła” obejmuje Jeżyce, fragment Łazarza (a od października 2020 – cały Łazarz oraz Wildę).

Argumenty Urzędu Miasta: „Liczba samochodów osobowych zarejestrowanych na 1000 mieszkańców wyniosła w 2018 roku 725 pojazdów (w 2017 roku było to 689 pojazdów). (…) Do tego należy dodać dziesiątki tysięcy samochodów codziennie wjeżdżających do miasta i, w części, do jego centrum. Konieczne są więc zasadnicze działania, które wpłyną na zmianę zachowań komunikacyjnych zarówno mieszkańców miasta, sąsiadujących gmin, jak i szeroko rozumianych podróżnych„.

Strefa Płatnego Parkowania Poznań – zmiany od 1 czerwca 2020

Wysokość opłat

Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania (Stare Miasto)

Godziny funkcjonowania: od poniedziałku do piątku od 8.00 do 20.00, w soboty od 8.00 do 18.00.

Opłaty:

  • pierwsza godzina: 7 zł,
  • druga godzina: 7,40 zł,
  • trzecia godzina: 7,90 zł,
  • każda kolejna godzina: 7 zł.

Strefa Płatnego Parkowania (Jeżyce, fragment Łazarza)

Godziny funkcjonowania: od poniedziałku do piątku od 8.00 do 18.00.

Opłaty:

  • pierwsza godzina: 3,50 zł,
  • druga godzina: 4,20 zł,
  • trzecia godzina: 4,90 zł,
  • każda kolejna godzina: 3,50 zł.

Karty abonamentowe, identyfikatory mieszkańca

Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania (Stare Miasto)

  • Karta abonamentowa: 60 zł za dobę, warunki nabywania kart z 25 i 50 procentową bonifikatą bez zmian.
  • Identyfikator mieszkańca: 30 zł za miesiąc dla 1 pojazdu i 150 zł za miesiąc na każdy kolejny pojazd. Wymagane jest zameldowanie w Poznaniu na pobyt stały/czasowy i płacenie podatków w mieście.

Strefa Płatnego Parkowania (Jeżyce, fragment Łazarza)

  • Karta abonamentowa: 30 zł za dobę, warunki nabywania kart z 25 i 50 procentową bonifikatą bez zmian.
  • Identyfikator mieszkańca: 30 zł za miesiąc dla 1 pojazdu i 150 zł za miesiąc na każdy kolejny pojazd. Wymagane jest zameldowanie w Poznaniu na pobyt stały/czasowy i płacenie podatków w mieście.

Kary (opłaty dodatkowe)

Jeżeli ktoś za postój nie zapłaci lub przekroczy czas postoju, otrzyma opłatę w wysokości 150 zł (jeżeli zapłaci w ciągu 7 dni od otrzymania wezwania) i 200 zł (po 7 dniach). Stawki obowiązują zarówno w strefie „zwykłej”, jak i śródmiejskiej.

Zmiany w Strefie Płatnego Parkowania w Poznaniu - mapa
Zmiany w Strefie Płatnego Parkowania w Poznaniu – mapa

Strefa Płatnego Parkowania Poznań – zmiany w dalszej części roku

Od 1 lipca 2020 roku

Tego dnia powstanie druga Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania. Obejmie fragment Jeżyc między: ul. Roosevelta, linią kolejową, Kościelną, Dąbrowskiego, Polną i Bukowską.

Godziny funkcjonowania: od poniedziałku do piątku od 8.00 do 20.00, w soboty od 8.00 do 18.00.

Opłaty:

  • pierwsza godzina: 5 zł,
  • druga godzina: 6 zł,
  • trzecia godzina: 6,90 zł,
  • każda kolejna godzina: 5 zł.

Pozostałe zasady bez zmian.

Od 2021 roku

Wtedy miasto uruchomi Strefę Płatnego Parkowania na całym Łazarzu oraz na Wildzie. Zasady parkowania i ceny będą identyczne jak w strefie „niebieskiej” (patrz powyżej).

Czytaj także
Zapadł wyrok w sprawie tzw. afery parkingowej z lat 2010-2013. 6 byłych pracowników Urzędu Miasta Poznania skazano, w tym byłych dyrektorów Zarządu Dróg Miejskich i Zakładu Robót Drogowych. Dwie osoby uniewinniono.
Do końca 2020 roku Poznań wzbogaci się o 3 nowe parkingi Park&Ride (Parkuj i Jedź). Dołączą one do jak na razie jedynego parkingu P&R przy ul. Szymanowskiego.


Dołącz do nas na FacebookuTwitterzeWykopie i Instagramie


Comments

8 odpowiedzi na „Nowe zasady i podwyżki w strefie parkowania w Poznaniu. Sprawdź szczegóły!”

  1. Nadal zbyt tanio, ale dobre i to. Opłata dodatkowa powinna być wyższa.

    1. Awatar emerytka

      Tanio? Ja podjechałam na wizytę do kardiologa w przychodni przyszpitalnej i skończyło się na 10 złotych.Nie wyobrażam sobie gdy służba zdrowia zniesie ograniczenia i przybędzie pacjentów. Wówczas czas oczekiwania wydłuży się i jednocześnie odpłatność będzie jeszcze większa! Dla mnie to drogo. Dla starszych osób bardzo często to konieczność dojazdu do samego centrum Poznania.

      1. Pani emerytko, kto Panią zmusza do dojazdu do szpitala własnym samochodem, zwłaszcza gdy ten jest w centrum? Od tego jest komunikacja miejska, a alternatywą taksówka, uber. Zresztą przy stawkach niskich to i tak Pani nigdzie nie zaparkuje, bo wszystkie miejsca będą zajęte. Nie ma innej drogi, za dużo samochodów w polskich miastach.

    2. Awatar realista

      ta powinna być płacona od dochodu

  2. Awatar Mariusz

    Super… A jako bezrobotny, albo zatrudniony w firmie po za poznaniem, to już nie mogę wykupić identyfikatora mieszkańca? To tak jak bym nie mieszkał w Poznaniu? Przyjeżdżam z roboty do mieszkania zmęczony jak pies, chcę zaparkować auto, rano o 9:00 znowu jadę do roboty, a wy mi kur** mówicie, że nie jestem godzien identyfikatora!!! Płacę czynsz, nie mały, płacę w tym mieście za wodę i ścieki, nie mało. Płacę za śmieci w cholerę dużo. Chcę też móc zapłacić za identyfikator, ale mi nie pozwalacie. Czegoś takiego nie mógł wymyślić normalnie myślący człowiek. Podwyżka? OK! Ale dajcie mi możliwość.

    1. Panie Mariuszu! Przecież wystarczy, że się tu Pan zamelduje i składa PIT do urzędu skarbowego w Poznaniu. Żeby płacić podatki w Poznaniu, nie trzeba w nim pracować 🙂 Można pracować nawet w Warszawie, a PIT składać w Poznaniu i o czymś takim tu mowa.

  3. a jak pan mondralinski Jan odpowie jak ktos nie pracowal w 2019 i nie ma pitu a urzedas woła to co ma zrobic czekac cały rok 2020 ażeby strefe wykupic

  4. Totalne złodziejstwo!!!! Banda rowerowa zamiast zadbać o parkingi w granicach Poznania i w odpowiednimi cenami namawiać do komunikacji miejskiej woli walić coraz wyższe opłaty… Jeszcze powiedzą, że można przecież komunikacja podjechac jednocześnie podnosząc ceny biletów… Ciekaw jestem kiedy kierowcy się w końcu wkurza i wywiozą ich za granice naszego miasta i nie pozwolą wrócić…

Dodaj komentarz