Trwają konsultacje rozwiązań rowerowych na ulicy Pułaskiego

Rowerowy Poznań pasy dla rowerów drogi rowerowe infrastruktura

Miasto chce uzupełnić infrastrukturę rowerową na ul. Pułaskiego pomiędzy ul. Armii Poznań i Al. Wielkopolską. Zarząd Dróg Miejskich na uwagi czeka do 5 kwietnia.

Czytaj też: Niezbędnik poznaniaka – Poznański Rower Miejski

Ulica Pułaskiego – utrapienie dla rowerzystów

Dzisiaj wyżej wymieniony odcinek ul. Pułaskiego to spory problem. Na odcinku między ul. Armii Poznań i Al. Wielkopolską występuje dziura bez jakichkolwiek rozwiązań dla rowerzystów. Ruch rowerowy odbywa się jezdnią na zasadach ogólnych. To odstrasza wielu cyklistów, gdyż kierowcy jeżdżą niebezpiecznie, a w dodatku występuje duże natężenie ruchu samochodowego.

Ulica Pułaskiego łączy Jeżyce z Winogradami. Odcinek od Poznańskiej do Al. Wielkopolskiej posiada pasy rowerowe, a od ul. Przepadek istnieje droga dla rowerów. ZDM chce rozbudować infrastrukturę rowerową i połączyć te dwa odcinki. Dzisiaj część osób od skrzyżowania Pułaskiego/Al. Wielkopolska do Pułaskiego/Przepadek jeździ chodnikiem lub wydeptaną ścieżką przy torowisku.

Niedawno załatano dziurę w infrastrukturze w centrum Poznania.

Trwają prace nad kontraruchem rowerowym na Strzeleckiej

Warianty dla ulicy Pułaskiego

Od skrzyżowania Pułaskiego/Przepadek do Pułaskiego/Armii Poznań wszystkie warianty przewidują po zachodniej stronie ul. Pułaskiego ciąg pieszo-rowerowy, a po wschodniej drogę rowerową z osobnym chodnikiem.

Wariant nr 1 zakłada budowę drogi dla rowerów między Al. Wielkopolską i ul. Przepadek po wschodniej stronie ul. Pułaskiego.

Wariant nr 2 zawiera w sobie ciąg pieszo-rowerowy między Al. Wielkopolską i ul. Przepadek po zachodniej stronie ul. Pułaskiego (tam gdzie teraz chodnik).

Wariant nr 3 z kolei przewiduje budowę pasów rowerowych w jezdni na odcinku między Al. Wielkopolską i ul. Przepadek.

Wszystkie warianty wraz ze szczegółowym opisem i planszami projektowymi znajdziesz na stronie Zarządu Dróg Miejskich.

Czytaj też: Niespodzianki projektowe na nowym odcinku Wartostrady pod Bramą Poznania

Logika prowadzenia ruchu rowerowego – ocena wariantów

Dwa z trzech wariantów w ocenie Czasu na Poznań nie rozwiązują problemów z ruchem rowerowym. Zrzucanie rowerzystów na jedną stronę ulicy podczas gdy na wcześniejszym jak i późniejszym odcinku ul. Pułaskiego jeździ się po obu stronach będzie sporym utrudnieniem. Na przykład w wariancie nr 1 rowerzysta jadący od Winogradów najpierw porusza się na prawo od jezdni, potem przecina ul. Pułaskiego i wjeżdża na drogę dla rowerów po lewej stronie, aby na końcu ponownie przeciąć ul. Pułaskiego i trafić na prawo od jezdni.

Poznań rozwiązania rowerowe Pułaskiego
Rozwiązania rowerowe na ulicy Pułaskiego

Podobnie w wariancie nr 2 ktoś jadący od strony centrum najpierw porusza się po prawej stronie jezdni, potem przy Al. Wielkopolskiej przejeżdża na ciąg pieszo-rowerowy po lewej stronie i powraca na prawą stronę kawałek dalej na wysokości ul. Przepadek.

To dodatkowe punkty kolizji z ruchem samochodowym i spore wydłużenie czasu jazdy (dodatkowe sygnalizacje). Istnieje duża szansa, że część rowerzystów zignoruje takie dysfunkcyjne połączenie. Najlepiej byłoby połączyć warianty 1 i 2.

Innym problemem jest to, że choć celem miasta jest połączenie odcinków z infrastrukturą rowerową, to… nadal się ich nie łączy. Czarną dziurą pozostaje skrzyżowanie Przepadek/Al.Wielkopolska/Nowowiejskiego. Wskazane jest rozszerzenie miejskiego projektu o to skrzyżowanie, co w pełni połączy rozwiązania dla rowerzystów.

Śluzy rowerowe i pasy na Pułaskiego Nowowiejskiego Al. Wielkopolska
Propozycja wyznaczenia pasów rowerowych na skrzyżowaniu Pułaskiego/Al. Wielkopolska/Nowowiejskiego

Uwagi można nadsyłać listownie lub na adres pulaskiego@zdm.poznan.pl do 5 kwietnia 2019 roku.

Przeczytaj także:

Przebudowa wiaduktu na Szymanowskiego – jak wydać 15 mln zł nie poprawiając niczego

Pedalarze, ekooszołomy, pezety: hejt nie tylko polityczny


 

Dołącz do nas na Facebooku, Twitterze, Wykopie i Instagramie

4 thoughts on “Trwają konsultacje rozwiązań rowerowych na ulicy Pułaskiego

    1. Jeszcze jedno. Jeżeli np. podoba się komuś wariant A, a wariant B jest zły, to warto to wyraźnie zaznaczyć w wiadomości – „sprzeciwiam się wariantowi B”. ZDM zlicza głosy poparcia i sprzeciwu osobno, a głosy sprzeciwu traktuje jako bardzo ważne.

      W sytuacji w której wariant A ma 5 głosów poparcia i 2 sprzeciwu, a wariant B ma 3 głosy poparcia i 1 sprzeciwu, to wariant B zdaniem ZDM cieszy się większym poparciem 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: