Trwają konsultacje rozwiązań rowerowych na ulicy Pułaskiego

Rowerowy Poznań pasy dla rowerów drogi rowerowe infrastruktura
Rowerowy Poznań pasy dla rowerów drogi rowerowe infrastruktura

Miasto chce uzupełnić infrastrukturę rowerową na ul. Pułaskiego pomiędzy ul. Armii Poznań i Al. Wielkopolską. Zarząd Dróg Miejskich na uwagi czeka do 5 kwietnia.

Czytaj też: Niezbędnik poznaniaka – Poznański Rower Miejski

Ulica Pułaskiego – utrapienie dla rowerzystów

Dzisiaj wyżej wymieniony odcinek ul. Pułaskiego to spory problem. Na odcinku między ul. Armii Poznań i Al. Wielkopolską występuje dziura bez jakichkolwiek rozwiązań dla rowerzystów. Ruch rowerowy odbywa się jezdnią na zasadach ogólnych. To odstrasza wielu cyklistów, gdyż kierowcy jeżdżą niebezpiecznie, a w dodatku występuje duże natężenie ruchu samochodowego.

Ulica Pułaskiego łączy Jeżyce z Winogradami. Odcinek od Poznańskiej do Al. Wielkopolskiej posiada pasy rowerowe, a od ul. Przepadek istnieje droga dla rowerów. ZDM chce rozbudować infrastrukturę rowerową i połączyć te dwa odcinki. Dzisiaj część osób od skrzyżowania Pułaskiego/Al. Wielkopolska do Pułaskiego/Przepadek jeździ chodnikiem lub wydeptaną ścieżką przy torowisku.

Niedawno załatano dziurę w infrastrukturze w centrum Poznania.

Warianty dla ulicy Pułaskiego

Od skrzyżowania Pułaskiego/Przepadek do Pułaskiego/Armii Poznań wszystkie warianty przewidują po zachodniej stronie ul. Pułaskiego ciąg pieszo-rowerowy, a po wschodniej drogę rowerową z osobnym chodnikiem.

Wariant nr 1 zakłada budowę drogi dla rowerów między Al. Wielkopolską i ul. Przepadek po wschodniej stronie ul. Pułaskiego.

Wariant nr 2 zawiera w sobie ciąg pieszo-rowerowy między Al. Wielkopolską i ul. Przepadek po zachodniej stronie ul. Pułaskiego (tam gdzie teraz chodnik).

Wariant nr 3 z kolei przewiduje budowę pasów rowerowych w jezdni na odcinku między Al. Wielkopolską i ul. Przepadek.

Wszystkie warianty wraz ze szczegółowym opisem i planszami projektowymi znajdziesz na stronie Zarządu Dróg Miejskich.

Czytaj też: Niespodzianki projektowe na nowym odcinku Wartostrady pod Bramą Poznania

Logika prowadzenia ruchu rowerowego – ocena wariantów

Dwa z trzech wariantów w ocenie Czasu na Poznań nie rozwiązują problemów z ruchem rowerowym. Zrzucanie rowerzystów na jedną stronę ulicy podczas gdy na wcześniejszym jak i późniejszym odcinku ul. Pułaskiego jeździ się po obu stronach będzie sporym utrudnieniem. Na przykład w wariancie nr 1 rowerzysta jadący od Winogradów najpierw porusza się na prawo od jezdni, potem przecina ul. Pułaskiego i wjeżdża na drogę dla rowerów po lewej stronie, aby na końcu ponownie przeciąć ul. Pułaskiego i trafić na prawo od jezdni.

Poznań rozwiązania rowerowe Pułaskiego
Rozwiązania rowerowe na ulicy Pułaskiego

Podobnie w wariancie nr 2 ktoś jadący od strony centrum najpierw porusza się po prawej stronie jezdni, potem przy Al. Wielkopolskiej przejeżdża na ciąg pieszo-rowerowy po lewej stronie i powraca na prawą stronę kawałek dalej na wysokości ul. Przepadek.

To dodatkowe punkty kolizji z ruchem samochodowym i spore wydłużenie czasu jazdy (dodatkowe sygnalizacje). Istnieje duża szansa, że część rowerzystów zignoruje takie dysfunkcyjne połączenie. Najlepiej byłoby połączyć warianty 1 i 2.

Innym problemem jest to, że choć celem miasta jest połączenie odcinków z infrastrukturą rowerową, to… nadal się ich nie łączy. Czarną dziurą pozostaje skrzyżowanie Przepadek/Al.Wielkopolska/Nowowiejskiego. Wskazane jest rozszerzenie miejskiego projektu o to skrzyżowanie, co w pełni połączy rozwiązania dla rowerzystów.

Śluzy rowerowe i pasy na Pułaskiego Nowowiejskiego Al. Wielkopolska
Propozycja wyznaczenia pasów rowerowych na skrzyżowaniu Pułaskiego/Al. Wielkopolska/Nowowiejskiego

Uwagi można nadsyłać listownie lub na adres pulaskiego@zdm.poznan.pl do 5 kwietnia 2019 roku.

Przeczytaj także:

Przebudowa wiaduktu na Szymanowskiego – jak wydać 15 mln zł nie poprawiając niczego

Pedalarze, ekooszołomy, pezety: hejt nie tylko polityczny


 

Dołącz do nas na Facebooku, Twitterze, Wykopie i Instagramie

4 odpowiedzi na temat “Trwają konsultacje rozwiązań rowerowych na ulicy Pułaskiego

    1. Jeszcze jedno. Jeżeli np. podoba się komuś wariant A, a wariant B jest zły, to warto to wyraźnie zaznaczyć w wiadomości – „sprzeciwiam się wariantowi B”. ZDM zlicza głosy poparcia i sprzeciwu osobno, a głosy sprzeciwu traktuje jako bardzo ważne.

      W sytuacji w której wariant A ma 5 głosów poparcia i 2 sprzeciwu, a wariant B ma 3 głosy poparcia i 1 sprzeciwu, to wariant B zdaniem ZDM cieszy się większym poparciem 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: