Zalana ulica Dolna Wilda. Dlaczego nie rozbudowano kanalizacji?

Zatopione auta po ulewie na Dolnej Wildzie
Zatopione auta po ulewie na Dolnej Wildzie. Fot. Tomasz Mańkowski

Kanalizacja na ulicy Dolna Wilda nie była w stanie odebrać wody po ostatnich ulewach. Zarząd Dróg Miejskich odrzucił postulat poprawy drożności kanalizacji przy okazji budowy drogi rowerowej.

Silne opady nad Poznaniem

W czwartek 18 czerwca nad Polską powstawały silne burze. Także nad Poznaniem pojawiła się stacjonarna burza wielokomórkowa z opadami deszczu. Stacja pogodowa na lotnisku Ławica odnotowała opad w wysokości 10 mm, czyli 10 litrów na metr kwadratowy. Lokalnie mogło spaść wielokrotnie więcej deszczu.

W Poznaniu i powiecie poznańskim odnotowano 110 interwencji związanych z burzami.

Do niebezpiecznej sytuacji doszło na ulicy Dolna Wilda. Kanalizacja nie była w stanie odebrać nadmiaru wody. Efekt? Pływające samochody. Do ich wyciągnięcia niezbędna była pomoc innych osób.

Czytaj także
Susza w Poznaniu nieco zelżała

„Budowa kolektora wykracza poza zakres inwestycji”

Obecnie wzdłuż ul. Dolna Wilda trwa budowa drogi dla rowerów. Czytelnik, który podesłał nam materiały z zalanej Dolnej Wildy, twierdzi, że „problem zalewania ulicy pojawiał się od wielu lat, lecz w trakcie budowy osiągnął niebotyczne
rozmiary”. Sugeruje, że w ramach konsultacji społecznych dot. budowy drogi dla rowerów zgłaszano konieczność przebudowy kanalizacji burzowej na tym odcinku. Według czytelnika jest zbyt wąska i często niedrożna.

W konsultacjach społecznych projektu drogi rowerowej pojawił się postulat rozbudowy kanalizacji:

W związku z niewydolną kanalizacją deszczową, zakres inwestycji należy poszerzyć o przebudowę kanalizacji, aby usprawnić jej działanie. Opis inwestycji wskazuje na konieczność wymiany krawężników i wpustów, co oznacza rozbiórkę części konstrukcji drogi – należy wykorzystać tę okazję do poprawy jakości działania kanalizacji.

Zarząd Dróg Miejskich w 2018 roku sceptycznie odniósł się do tego pomysłu. Budowa kolektora wykraczała poza zakres inwestycji, czyli budowy drogi dla rowerów.

Poprawa wydolności kanalizacji we wskazanym miejscu wymaga wielu dodatkowych zadań takich jak budowa kolektora, które wykraczają poza zakres budowy dwukierunkowej drogi dla rowerów.

Czekamy na odpowiedzi na pytania, które zadaliśmy spółce Aquanet odpowiadającej za kanalizację w Poznaniu. Kiedy odpowiedź się pojawi, artykuł zostanie zaktualizowany.

Zalana ulica Dolna Wilda. W oddali widać ślady robót związanych z budową drogi rowerowej. Fot. Tomasz Mańkowski
Zalana ulica Dolna Wilda. W oddali widać ślady robót związanych z budową drogi rowerowej. Fot. Tomasz Mańkowski

Dołącz do nas na FacebookuTwitterzeWykopie i Instagramie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: