Zarząd Dróg Miejskich poszukuje firmy, która wymaluje buspas na ulicy Garbary. Urzędnicy czekają na oferty do 13 marca.
Czytaj także
To już pewne! Miejscy radni przyjęli projekt zmian w Strefie Płatnego Parkowania. Ile zapłacimy za postój w centrum miasta?
Buspas na ulicy Garbary: trwa przetarg
Przypomnijmy: w styczniu 2020 roku miasto ogłosiło plan zmian na ulicy Garbary. Śródmiejski odcinek (od Małych Garbar do placu Bernardyńskiego) ma otrzymać nowa nawierzchnię asfaltową. W miejscu dwóch pasów dla ruchu ogólnego pozostanie jeden pas dla ruchu ogólnego i jeden buspas. Ponadto zaplanowano wyłączenie sygnalizacji świetlnych.
Pod koniec lutego Zarząd Dróg Miejskich rozpisał przetarg na „wprowadzenie stałej organizacji ruchu na ulicy Garbary w Poznaniu„. To dobra okazja, aby zobaczyć, co zawiera projekt nowej organizacji ruchu.
Co zmieni się wraz z buspasem na Garbarach?
Podstawowe zmiany na ulicy Garbary:
- prędkość zmniejszona do 30 km/h,
- szerokość lewego pasa ruchu – 3 metry, prawy (szerszy) będzie buspasem,
- parkowanie równoległe dopuszczone będzie wyłącznie na jezdni (pasy postojowe o szerokości 2 m), w rejonach skrzyżowań staną słupki i stojaki rowerowe uniemożliwiające nielegalne parkowanie,
- lewy pas będzie obsługiwał ruch ogólny w kierunku na wprost i w lewo, prawoskręty będą realizowane z pasa dla autobusów.
Jednak nowym buspasem pojadą nie tylko autobusy. Z pasa dla autobusów skorzystają: taksówkarze, służby miejskie, kierowcy poj. elektrycznych, rowerzyści, motocykliści i motorowerzyści.
Przed skrzyżowaniami z ulicami: Wielką i Wszystkich Świętych powstaną progi wyspowe (tzw. poduszki berlińskie). Na skrzyżowaniu z ul. Wodną i ul. Wszystkich Świętych istniejące sygnalizacje świetlne będą zlikwidowane. Ponadto zaplanowano zmniejszenie powierzchni skrzyżowania ul. Wodnej z placem Kolegiackim (co pozwoli na wyznaczenie dodatkowych miejsc postojowych). Nowe zatoki parkingowe powstaną na ulicy Grobla (między Garbarami a Mostową).
Na placu Bernardyńskim przewiduje się oddzielenie zatoki przystankowej od jezdni (znakiem P-21 i separatorami ruchu U-24b).
Nowa organizacja ruchu do końca czerwca
Zarząd Dróg Miejskich czeka na oferty firm do 13 marca. Plan zakłada szybkie podpisanie umowy i wykonanie całego zadania do 22 czerwca 2020 roku. Warto zaznaczyć, że w ramach tego zamówienia nie pojawią się donice z drzewami (prezentowane w styczniu 2020).
Zobacz też
Na co dzień ulicę Garbary omija zainteresowanie opinii publicznej. Czas to zmienić! Spójrzmy, jak miewają się Garbary w przededniu zmian [FOTORELACJA]
Dołącz do nas na Facebooku, Twitterze, Wykopie i Instagramie
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.