Od wczoraj możemy cieszyć się z pełnego udostępnienia ulicy Święty Marcin pieszym, kierowcom i rowerzystom. Wyjaśniamy jak należy poruszać się po nowej ulicy Święty Marcin.
Trwająca od września 2017 roku przebudowa ulicy Święty Marcin dobiega końca. Przez 18 miesięcy całkowicie odmieniono odcinek między ul. Gwarną i Ratajczaka. Dotychczasowe „morze asfaltu” zastąpiła nawierzchnia z kostki. Liczba drzew uległa podwojeniu. Wiosną i latem docenimy ochłodę, którą dadzą trzy fontanny posadzkowe. Nocą także zostaną podświetlone na różne kolory. Pod Alfami znajdziemy także kolorowe ławki w kształcie liter i kolorowe latarnie.
Kolorowe latarnie na Świętym Marcinie – wystarczy je… obrócić!
Jak poruszać się po nowym Świętym Marcinie
Po przebudowie ulica na odcinku od Gwarnej do Ratajczaka stała się strefą zamieszkania. Warto przypomnieć, że w strefie zamieszkania pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo i może poruszać się całą szerokością drogi. Ponadto parkować można wyłącznie na miejscach wyznaczonych, a jechać – maksymalnie z prędkością 20 km/h.
Piesi mogą korzystać z nowego przystanku wiedeńskiego „Ratajczaka”.
Przejdźmy do szczegółowego omówienia organizacji ruchu.
Rowerzyści
Im poświęcimy najwięcej tekstu, bo to oni najmocniej odczują zmiany. Są to zmiany na minus, gdyż (w porównaniu do stanu przed remontem) możliwości jazdy rowerem zostały pogorszone. Rowerzyści stracili wydzielone pasy rowerowe i poruszają się jezdnią wraz z samochodami. To nie jest złe samo w sobie (w końcu w strefie zamieszkania chodzi o to, aby wprowadzić komfortowe warunki na całej drodze dla wszystkich), ale stanowi regres.
Ponadto znacząco zmniejszono możliwości skręcania. Od teraz rowerzyści nie mogą skręcić od ul. Święty Marcin (jadąc w kierunku Galerii MM) w Kantaka. Zabrano także możliwość skrętu w lewo od ul. Święty Marcin (jadąc do Ronda Kaponiera) w ulicę Garncarską i skrętu w prawo w Gwarną. Komplet relacji pozostawiono tylko na skrzyżowaniu ulicy Święty Marcin z Ratajczaka.
Kierowcy
U nich – poza strefą zamieszkania – nie zmienia się nic. Wszystkie dotychczasowe relacje pozostają bez zmian.
Ul. 27 Grudnia
Na czas prac budowlanych można było przejechać ulicą 27 Grudnia od Arkadii pod Okrąglakiem w kierunku Fredry. Teraz jest to niemożliwe, powrócono do poprzedniej organizacji ruchu. Kierowców prosimy o zwracanie uwagi na oznakowanie.
Przebudowa ulicy Święty Marcin wchodzi w skład Projektu Centrum – największego projektu modernizacyjnego w centrum Poznania. W najbliższych latach powstanie torowisko tramwajowe na ulicy Ratajczaka, a kompleksowa odnowa czeka ulice 27 Grudnia, Kantaka, Gwarna i Al. Marcinkowskiego.
Czytaj też: Czy brak kompletu znaków uniemożliwi legalny pobór opłat za parkowanie na Świętym Marcinie?
Dołącz do nas na Facebooku, Twitterze, Wykopie i Instagramie
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.