Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu testuje zupełnie nowy sposób prezentacji rozkładów jazdy na przystankach.
Jakie problemy mają rozwiązać elektroniczne rozkłady jazdy?
Podczas remontów, wprowadzania zasadniczego/wakacyjnego rozkładu czy zmiany czasu MPK musi wymieniać papierowe rozkłady jazdy. Jest ich łącznie około 2 700. Okres tej wymiany trwa od 3 do 4 dni i w tym czasie na przystanku jest wywieszony albo już nieaktualny, albo jeszcze nie zaktualizowany rozkład. To wprowadza w błąd pasażerów.
Na niektórych liniach rozkłady jazdy mogą zmieniać się kilka-kilkanaście razy w ciągu roku.
Gdzie są testowane ekrany z rozkładami?
Dwa ekrany LCD o przekątnej 29″ zostały zamontowane w wiatach przystanku Poznań Główny (przy ul. Matyi).
Wraz z firmą Mobil-AD rozpoczynamy testy nowego rozwiązania w informacji pasażerskiej. Na dwóch przeciwległych przystankach tramwajowych Poznań Główny, w ich wiatach, uruchamiamy monitory LCD o przekątnej 29 cali, które będą emitować rozkłady jazdy linii tramwajowych obsługujących te przystanki.
– informuje MPK.
Monitory wykorzystują łączność GSM. Dzięki temu treść rozkładów jazdy może być często aktualizowana bez angażowania pracowników rozwożących kartki z godzinami odjazdów tramwajów i autobusów. Elektroniczne rozkłądy jazdy można wprowadzić tam, gdzie jest dostępne zasilanie elektryczne.
MPK pyta o opinie pasażerów
Podczas testów MPK oceni to, czy rozkłady w wersji elektronicznej są czytelne w zmieniających się warunkach atmosferycznych (temperatura, wilgotność, promienie słoneczne). Link do ankiety znajdziesz na stronie MPK Poznań: http://www.mpk.poznan.pl/aktualnosci/3625-elektroniczne-rozkady-jazdy
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.