Lada dzień zakończą się prace budowlane na ulicy Święty Marcin. Wykonawcy robót pozostały ostatnie poprawki i montaż brakujących elementów.
Porównaj postęp robót ze wcześniejszymi fotorelacjami: wrześniową, październikową, listopadową i grudniową.
Zaczynamy od tej nieszczęsnej kostki…
Media w styczniu zwróciły uwagę na „dziwne” ułożenie kostki przy skrzyżowaniu ul. Święty Marcin z Ratajczaka. Intencją projektantów było prowadzenie ciemnych rzędów granitowych pasków wzdłuż ulicy. Co jednak zrobić na skrzyżowaniach? Projektant uznał, że paski wzdłuż ulicy Ratajczaka będą się stykać z paskami z ulicy Święty Marcin.
Co ważne: to projekt zakładał takie ułożenie kostki. Wykonawca po prostu go zrealizował. W jakim trybie Miasto Poznań wymusi na wykonawcy poprawiania czegoś, co zrobił zgodnie z projektem? Czy będzie zmuszone do dopłaty? Ciężko stwierdzić. Wypowiedź przedstawicielki Urzędu Miasta Poznania:
Będą poprawki tych błędów, które zauważamy, które nie są zgodne z projektem.
Z-ca dyrektora Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta Urzędu Miasta Poznania
jest zatem dość optymistyczna. Porównajmy ułożenie kostki z projektem Pracowni ADS:
Jak łatwo można zauważyć: wszystko jest zgodnie z planem. Wykonawca – firma Strabag – zrealizował projekt zaakceptowany przez Miasto Poznań.
Styczniowa fotorelacja
Czas na pozostałe zdjęcia:
Prace na ul. Święty Marcin stanowią pierwszy etap Projektu Centrum – odnowy centrum Poznania. W najbliższych latach powstanie torowisko tramwajowe na ulicy Ratajczaka, a kompleksowo odnowiona zostanie 27 Grudnia, Kantaka, Gwarna i Al. Marcinkowskiego.
Święty Marcin będzie strefą zamieszkania z dwukierunkowym ruchem samochodów. W przeciwieństwie do pierwotnego projektu organizacji ruchu, tranzyt w ciągu ulicy Ratajczaka zostanie utrzymany. Nadal będzie można przejechać od Arkadii w kierunku Wildy.
Pierwotnie w tym miejscu kostkę ułożono nieprawidłowo. Poprawki wprowadzono po interwencji blogera, którego serdecznie pozdrawiam ✌ Dla porównania – to samo miejsce przed poprawkami:
Rowerzyści stracą niemalże wszystkie wcześniejsze udogodnienia. Na ulicy Święty Marcin nie będzie żadnych pasów rowerowych – ruch będzie odbywać się na zasadach ogólnych. Pozostanie kontrapas na ul. Ratajczaka oraz możliwość przejazdu w ciągu skrzyżowań z Garncarską i Kantaka.
Zobacz też: Święty Marcin nocą – rozbłysły nowe latarnie [ZDJĘCIA]
Czy wiesz, że wszystkie istniejące drzewa na ulicy Ratajczaka zostaną wycięte i zastąpione tak przyciętymi lipami? Sprawdź, jakie jeszcze zmiany przyniesie budowa tramwaju w ulicy Ratajczaka. Jest ich całkiem sporo…
Dołącz do nas na Facebooku, Twitterze, Wykopie i Instagramie
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.