Ulica Rybaki w Poznaniu została przebudowana na przełomie 2017 i 2018 roku w ramach projektu remontowania śródmiejskich ulic ze środków pochodzących ze Strefy Płatnego Parkowania. Od samego początku remontu piesi zmagają się z samochodami, które zastawiają świeżo wybudowane chodniki. Stan ten utrzymuje się do dzisiaj.
Projekt przebudowy zakładał zmianę sposobu parkowania – z jednostronnego równoległego i prostopadłego na obustronne równoległe. Uzyskana w ten sposób przestrzeń została przeznaczona na poszerzenie chodników pod ławki i posadzenie kilkunastu drzew. Mieszkańcy zyskali możliwość preferencyjnego parkowania – w wybranych godzinach na ulicy Rybaki obowiązuje zakaz postoju, który nie dotyczy mieszkańców.
Inwestorem tych działań była spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie, natomiast projekt konsultowany był przez Zarząd Dróg Miejskich. Uczestnicy konsultacji wskazywali m.in. na to, iż zmniejszenie liczby miejsc postojowych przy jakimkolwiek braku zabezpieczeń chodnika przed nielegalnym parkowaniem może spowodować ciągłe zastawianie i postój niezgodny z prawem. Ponadto olej kapiący z misek olejowych aut niszczy kostkę brukową – pozostawia tłusty, trudny do usunięcia osad.
Zarząd Dróg Miejskich nie odniósł się do uwag związanych z chodnikiem na ulicy Rybaki.
Temat ul. Rybaki regularnie poruszany jest na grupie NieMaAnarchiiParkingowejwPoznaniu na Facebooku. Komentatorzy zwracają uwagę na niską skuteczność działań Straży Miejskiej. Ich zdaniem ta formacja nie jest w stanie zapewnić przestrzegania zasad parkowania przez kierowców. Ponadto wspominany jest wadliwy projekt ulicy. Jak twierdzą, gdyby w ramach przebudowy zostały ustawione słupki zabezpieczające chodniki przed niszczeniem, problem zastawiania ich przez samochody zostałby rozwiązany.
W pobliżu ul. Rybaki znajdują się trzy parkingi: buforowy przy ul. Maratońskiej, przy centrum handlowym Stary Browar oraz Kupiec Poznański.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.