Reklamy stały się jednym z obowiązkowych elementów krajobrazu miast, w tym Poznania. Agencja reklamowa AMS testuje w naszym mieście nowy format reklamy. Przekonaj się, czym jest digital citylight.
Wiata przystankowa nośnikiem reklamy
AMS jest jednym z największych operatorów reklam w Poznaniu. Obsługuje rożne nośniki, w tym billboardy i citylighty. Te ostatnie najłatwiej spotkać w wiatach przystanków transportu zbiorowego.
Upowszechnienie ekranów LCD skłania kolejne firmy do ich wykorzystania. W kontekście reklamowym ekrany posiadają dużą zaletę – w przeciwieństwie do klasycznych nośników mogą wyświetlać animacje, dynamicznie zmieniać reklamy i ubogacać przekaz o dodatkowe informacje. Z drugiej strony ekrany zużywają więcej energii oraz odczuwalnie mocniej męczą wzrok. Dlatego nie w każdym miejscu zamiana „klasycznych” nośników na ekrany będzie pożądana.
MPK Poznań testuje ekrany jako nośniki rozkładów jazdy. AMS zajął się tematem citylightów w wiatach przystankowych.
Digital citylighty testowane w Poznaniu
Oddajmy głos Grażynie Gołębiowskiej, dyrektorce marketingu w AMS.
Cyfrowa reklama zewnętrzna daje szerokie spektrum możliwości nie tylko marketerom. Staje się platformą komunikacyjną w przestrzeni miejskiej. Nieodłącznym miejscem w tej przestrzeni jest przystanek, który jako punkt spowolnionego ruchu znakomicie skupia uwagę i pozwala eksponować reklamy elegancko i nieinwazyjnie, co potwierdzają badania mówiące, że reklamy w nim umieszczone cieszą się najwyższą akceptacją społeczną.
Testy nośników reklamowych w formie ekranów, tj. digital citylightów, w Polsce rozpoczęły się w Krakowie pod koniec 2018 roku. Poznań nie musiał długo czekać na pojawienie się takich reklam. Ich testy odbywają się m.in. na przystanku tramwajowym Wrocławska oraz Fredry.
Ulica Fredry często gości w Czasie na Poznań. Niedawno opisaliśmy agonalny stan torowiska oraz zamontowanie słupków chroniących chodnik od parkowania przed Teatrem Wielkim.
AMS próbuje opisywać nowy nośnik jako „przyjazne i użyteczne miejsce na trasie miejskich wędrówek”. Ekrany wyświetlają nie tylko reklamy. Mogą pokazywać m.in. pasek informacji miejskiej (na potrzeby prognozy pogody czy komunikatów o zanieczyszczeniu powietrza). Ponadto emitują plansze z treściami redakcyjnymi i miejskimi. W Poznaniu są pokazywane np. informacje kulturalne czy „zajawki” artykułów z portali należących do Agory (właściciela AMS). Nie mogło zabraknąć portów USB służących do ładowania urządzeń elektronicznych, np. smartfonów. Digital citylight mieści w sobie także darmowy hotspot WiFi.
Zdaniem AMS tego typu reklama wpisuje się w trend „smart city„. Cyfrowe nośniki reklamowe mogą np. zostać włączone do systemu ostrzegania (przed zdarzeniami drogowymi czy niebezpiecznymi zjawiskami pogodowymi). Poza tym mają emitować alerty o zaginięciach osób czy klęskach żywiołowych. Tyle w teorii, gdyż obecnie żadne z tych rozwiązań nie zostało wprowadzone.
AMS współpracował z Urzędem Miasta Poznania przy wprowadzaniu nowych wiat przystankowych. Można je zauważyć m.in. na przystankach tramwajowych przy ul. Królowej Jadwigi.
Co sądzicie o digital citylightach? Czy powinny szerzej pojawić się w Poznaniu – a może wprost przeciwnie? Dajcie znać w komentarzach i w poniższej ankiecie!
[poll id=”2″]
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.