KWW Koalicja Obywatelska wykorzystał motywy wzięte z promocji Urzędu Miasta Poznania – którym obecnie rządzi Jacek Jaśkowiak.
W połowie września koalicja Platformy Obywatelskiej i Nowoczesnej oficjalnie rozpoczęła kampanię wyborczą prowadzoną pod hasłem Poznań – kierunek Europa. Uruchomiono stronę jaskowiak.pl, a na ulice Poznania wyjechały pierwsze autobusy z reklamą tego komitetu. Materiały promocyjne prezydenta Jaśkowiaka są łudząco podobne do motywów, których używa Urząd Miasta Poznania – na przykład na plakatach czy w logo Poznania.
Ta sama czcionka, podobne kolory
W kampanii Jaśkowiaka użyto identycznego kroju tekstu, jak w logo rządzonego przez Jaśkowiaka Poznaniem. To PT Magistral Bold Eastern European oraz PT Magistral Eastern European lub krój bardzo zbliżony. Urząd Miasta Poznania korzysta z tej czcionki także na plakatach, ulotkach, w Internecie itd.
Ponadto kolorystyka materiałów wyborczych Jacka Jaśkowiaka jest łudząco podobna do „miejskich” barw.
Elementy wizerunku Urzędu Miasta Poznania – w tym logo, kolorystyka czy krój tekstu – są prawnie chronione. Nie powinny być wykorzystywane w sytuacjach, które mogą wprowadzać w błąd co do intencji autora danej grafiki.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.