Czy plakaty Jaśkowiaka celowo mogą się mylić z promocją Urzędu Miasta Poznania?

KWW Koalicja Obywatelska wykorzystał motywy wzięte z promocji Urzędu Miasta Poznania – którym obecnie rządzi Jacek Jaśkowiak.

W połowie września koalicja Platformy Obywatelskiej i Nowoczesnej oficjalnie rozpoczęła kampanię wyborczą prowadzoną pod hasłem Poznań – kierunek Europa. Uruchomiono stronę jaskowiak.pl, a na ulice Poznania wyjechały pierwsze autobusy z reklamą tego komitetu. Materiały promocyjne prezydenta Jaśkowiaka są łudząco podobne do motywów, których używa Urząd Miasta Poznania – na przykład na plakatach czy w logo Poznania.

Ta sama czcionka, podobne kolory

W kampanii Jaśkowiaka użyto identycznego kroju tekstu, jak w logo rządzonego przez Jaśkowiaka Poznaniem. To PT Magistral Bold Eastern European oraz PT Magistral Eastern European lub krój bardzo zbliżony. Urząd Miasta Poznania korzysta z tej czcionki także na plakatach, ulotkach, w Internecie itd.

Ponadto kolorystyka materiałów wyborczych Jacka Jaśkowiaka jest łudząco podobna do „miejskich” barw.

Elementy wizerunku Urzędu Miasta Poznania – w tym logo, kolorystyka czy krój tekstu – są prawnie chronione. Nie powinny być wykorzystywane w sytuacjach, które mogą wprowadzać w błąd co do intencji autora danej grafiki.

 

Jedna odpowiedź na “Czy plakaty Jaśkowiaka celowo mogą się mylić z promocją Urzędu Miasta Poznania?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: