Kończy się odnowa ulicy Garbary. Niedługo zakończy się sadzenie 30 drzew w donicach. Natomiast w niedzielę 21 czerwca zacznie działać buspas.
Powrót zieleni na Garbary
W styczniu 2020 roku miasto ogłosiło plan zmian na ulicy Garbary. Śródmiejski odcinek (od Małych Garbar do placu Bernardyńskiego) otrzymał już nową nawierzchnię asfaltową. W miejscu dwóch pasów dla ruchu ogólnego pozostanie jeden pas dla ruchu ogólnego i jeden buspas.
Zmiany na Garbarach to także powrót zieleni. W przeszłości, przed II wojną światową, na śródmiejskim odcinku Garbar rosły drzewa. Po kilkudziesięciu latach drzewa powrócą. 30 świdośliw Larmacka wraz z zielenią niską pojawi się w donicach.
Nowy buspas
Od strony organizacji ruchu zajdą następujące zmiany:
- prędkość zmniejszona do 30 km/h,
- progi poduszkowe przed skrzyżowaniami z ulicami: Wielką i Wszystkich Świętych,
- wyłączenie sygnalizacji świetlnych,
- szerokość lewego pasa ruchu – 3 metry, prawy (szerszy) będzie buspasem,
- parkowanie równoległe dopuszczone będzie wyłącznie na jezdni, w rejonach skrzyżowań stanęły słupki i stojaki rowerowe uniemożliwiające nielegalne parkowanie,
- lewy pas będzie obsługiwał ruch ogólny w kierunku na wprost i w lewo, prawoskręty będą realizowane z pasa dla autobusów.
Nowym buspasem pojadą nie tylko autobusy. Z pasa dla autobusów skorzystają: taksówkarze, służby miejskie, kierowcy poj. elektrycznych, rowerzyści, motocykliści i motorowerzyści. Zarząd Dróg Miejskich zapowiada, że buspas zacznie działać od niedzieli 21 czerwca.
Ulica Garbary – fotorelacja
Zobacz fotorelację sprzed remontu:
Poznaj też plan wyburzenia całej zachodniej pierzei ulicy Garbary. Tak w latach 60. XX wieku chciano zrewitalizować poznańskie Stare Miasto:
Dołącz do nas na Facebooku, Twitterze, Wykopie i Instagramie
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.