Maciej Wudarski po zakończeniu pracy jako wiceprezydent Poznania odnalazł się w urzędowym zespole do spraw gospodarki wodami opadowymi. Jak pracował ten zespół? Ile zarabiali jego członkowie?
Zobacz też
Lewandowski i Wudarski zastępcami Jaśkowiaka
Wybory samorządowe w 2018 roku przyniosły kontynuację pracy Prezydenta Jacka Jaśkowiaka oraz wyraźne zwycięstwo Koalicji Obywatelskiej w Radzie Miasta Poznania. Po wyborach doszło do zmian w Gabinecie Prezydenta.
Do 2018 roku Jaśkowiak dzielił się władzą z Lewicą oraz Prawem do Miasta. Wyrazem tego było wyznaczenie Tomasza Lewandowskiego z Lewicy oraz Macieja Wudarskiego z Prawa do Miasta na zastępców Jaśkowiaka. Po wyborach w ich miejsce pojawili się: Bartosz Guss (urzędnik) i Katarzyna Kierzek-Koperska (z partii Nowoczesna).
Co z byłymi wiceprezydentami?
Urząd Miasta Poznania nie pozwolił na całkowitą marginalizację byłych wiceprezydentów. Tomasz Lewandowski został prezesem spółki Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych. Co z Maciejem Wudarskim? Po wyborach spekulowano, że przygarnie go spółka-córka Aquanetu. Ostatecznie, 8 marca 2019 roku, Wudarski odnalazł się w „zespole do spraw przygotowania koncepcji przekazania zadań wykonywanych przez jednostki miejskie w zakresie gospodarowania wodami opadowymi i roztopowymi do nowej struktury organizacyjnej”. Krótko mówiąc: zespół miał wymyślić, gdzie w strukturze urzędu umieścić gospodarowanie wodami opadowymi.
Jak działał zespół z Wudarskim?
Zarządzenie Prezydenta Poznania nr 227/2019/P powołujące zespół (kliknij aby zobaczyć). Zarządzenie regulowało pracę zespołu, nakładało wymóg składania sprawozdań i
Członkami zespołu było kilkanaście osób – przedstawiciele różnych miejskich jednostek. Poniżej znajdziesz skład zespołu. Maciej Wudarski był jedynym członkiem niezatrudnionym w Urzędzie Miasta Poznania lub spółkach zależnych.
- Włodzimierz Dudlik – Pełnomocnik Prezydenta ds. gospodarowania wodami opadowymi i roztopowymi;
- Maciej Wudarski – koordynator odpowiedzialny za przygotowywanie Koncepcji;
- Marek Kolasiński – Wydział Gospodarki Komunalnej;
- Krzysztof Olejniczak – Zarząd Dróg Miejskich;
- Ireneusz Woźny – Zarząd Dróg Miejskich;
- Gerard Hajgelman – Wydział Działalności Gospodarczej i Rolnictwa;
- Hanna Grunt – Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska;
- Danuta Mruk-Kuczyńska – Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska;
- Magdalena Albińska – Wydział Gospodarki Nieruchomościami;
- Katarzyna Wieczorek – Biuro Nadzoru Właścicielskiego (zastąpiona później przez Katarzynę Kaszubowską z BNW);
- Grzegorz Kamiński – Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta;
- Agnieszka Górczewska – Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta;
- Piotr Husejko – Wydział Budżetu i Kontrolingu;
- Jacek Karwacki – Wydział Finansowy;
- Miłosława Adamska – Wydział Organizacyjny, Zespół Radców Prawnych;
- Maciej Roszkiewicz – Miejska Pracownia Urbanistyczna (dołączył w trakcie pracy zespołu).
Pytania i odpowiedzi
Media przestały się interesować zarówno Wudarskim, jak i zespołem działającym w urzędzie miasta. Czy udało się wypracować koncepcję umieszczenia w urzędzie tematu gospodarowania wodami opadowymi? Jakie wynagrodzenie pobierali członkowie zespołu? Czy zespół pracował faktycznie tak, jak określił Prezydent w swoim zarządzeniu? Poniższe pytania zadaliśmy Wydziałowi Gospodarki Komunalnej, który zapewniał obsługę administracyjną.
- Ile posiedzeń zespołu odbyło się do tej pory?
- Czy zespół nadal pracuje? Jeśli nie, to czy koncepcja będąca celem pracy została utworzona?
- Czy zespół przygotował harmonogram swojej pracy? Jeżeli tak, proszę o jego udostępnienie.
- Proszę o udostępnienie protokołów z obrad zespołu wraz z listami obecności.
- Czy w zespole stworzono grupy robocze? Jeżeli tak, to jakie i kto jest ich członkiem?
- Czy zespół zlecał podmiotom zewnętrznym usługi związane z koncepcją? Jeżeli tak, to jakim? Ile kosztowały te usługi?
- Ile razy zespół raportował Prezydentowi swoje prace i stan realizacji koncepcji?
- Jakie wynagrodzenie pobierają członkowie zespołu w związku z pracą na rzecz stworzenia koncepcji?
Odpowiedzi na te pytania przekazała Joanna Żabierek – rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta Poznania.
- Odbyło się 6 posiedzeń zespołu do spraw przygotowania koncepcji przekazania zadań wykonywanych przez jednostki miejskie w zakresie gospodarowania wodami opadowymi i roztopowymi do nowej struktury organizacyjnej.
- Koncepcja została wypracowana, w związku z czym zespół zakończył swoją pracę.
- Harmonogram pracy zespołu – kliknij aby otworzyć.
- W opinii Wydziału Gospodarki Komunalnej, materiały o których mowa w tym punkcie (protokoły, listy obecności – red.), stanowią wewnętrzne dokumenty robocze, niebędące informacją publiczną w rozumieniu ustawy o dostępie do informacji publicznej, w związku z czym niepodlegające udostępnieniu.
- Zespół utworzył jedną grupę roboczą ds. składników majątkowych. Jej członkami byli przedstawiciele następujących podmiotów: Aquanet S.A., Wydziału Gospodarki Nieruchomościami UMP, Wydziału Finansowego UMP, Wydziału Gospodarki Komunalnej UMP, Zarządu Dróg Miejskich.
- Wykonawcę koncepcji wyłoniono w wyniku zapytania ofertowego skierowanego do trzech podmiotów. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma DS Consulting z Gdańska, której zlecono wykonanie dokumentu pn. „Wielowariantowa koncepcja realizacji przekazania zadań wykonywanych przez jednostki miejskie w zakresie gospodarowania wodami opadowymi i roztopowymi do nowej jednostki organizacyjnej na terenie Miasta Poznania” za kwotę 120 tys. zł.
- Zespół przedstawił Prezydentowi dwa raporty z prac.
- Zarządzenie Prezydenta Miasta Poznania nr 227/2019/P nie przewidywało dodatkowego wynagrodzenia dla członków zespołu w związku z pracą na rzecz stworzenia koncepcji.
Powyższą odpowiedź można uzupełnić o następujące informacje. Zespół przedstawił harmonogram swojej pracy z dwutygodniowym opóźnieniem. Ponadto choć sprawami administracyjnymi zespołu zajmował się Wydział Gospodarki Komunalnej, to sam zespół miał raportować Jaśkowiakowi swoje prace za pośrednictwem innej jednostki – Wydziału Organizacyjnego.
Czytaj także
Urząd Miasta Poznania jest świadomy problemu komunikacji rad osiedli
Dołącz do nas na Facebooku, Twitterze, Wykopie i Instagramie
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.