Jak pracował zespół do spraw gospodarki wodami opadowymi z Maciejem Wudarskim?

Jak pracował zespół ds. gospodarki wodami opadowymi z Maciejem Wudarskim?

by

in

Maciej Wudarski po zakończeniu pracy jako wiceprezydent Poznania odnalazł się w urzędowym zespole do spraw gospodarki wodami opadowymi. Jak pracował ten zespół? Ile zarabiali jego członkowie?

Zobacz też

Lewandowski i Wudarski zastępcami Jaśkowiaka

Wybory samorządowe w 2018 roku przyniosły kontynuację pracy Prezydenta Jacka Jaśkowiaka oraz wyraźne zwycięstwo Koalicji Obywatelskiej w Radzie Miasta Poznania. Po wyborach doszło do zmian w Gabinecie Prezydenta.

Do 2018 roku Jaśkowiak dzielił się władzą z Lewicą oraz Prawem do Miasta. Wyrazem tego było wyznaczenie Tomasza Lewandowskiego z Lewicy oraz Macieja Wudarskiego z Prawa do Miasta na zastępców Jaśkowiaka. Po wyborach w ich miejsce pojawili się: Bartosz Guss (urzędnik) i Katarzyna Kierzek-Koperska (z partii Nowoczesna).

Co z byłymi wiceprezydentami?

Urząd Miasta Poznania nie pozwolił na całkowitą marginalizację byłych wiceprezydentów. Tomasz Lewandowski został prezesem spółki Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych. Co z Maciejem Wudarskim? Po wyborach spekulowano, że przygarnie go spółka-córka Aquanetu. Ostatecznie, 8 marca 2019 roku, Wudarski odnalazł się w „zespole do spraw przygotowania koncepcji przekazania zadań wykonywanych przez jednostki miejskie w zakresie gospodarowania wodami opadowymi i roztopowymi do nowej struktury organizacyjnej”. Krótko mówiąc: zespół miał wymyślić, gdzie w strukturze urzędu umieścić gospodarowanie wodami opadowymi.

Jak działał zespół z Wudarskim?

Zarządzenie Prezydenta Poznania nr 227/2019/P powołujące zespół (kliknij aby zobaczyć). Zarządzenie regulowało pracę zespołu, nakładało wymóg składania sprawozdań i

Członkami zespołu było kilkanaście osób – przedstawiciele różnych miejskich jednostek. Poniżej znajdziesz skład zespołu. Maciej Wudarski był jedynym członkiem niezatrudnionym w Urzędzie Miasta Poznania lub spółkach zależnych.

  1. Włodzimierz Dudlik – Pełnomocnik Prezydenta ds. gospodarowania wodami opadowymi i roztopowymi;
  2. Maciej Wudarski – koordynator odpowiedzialny za przygotowywanie Koncepcji;
  3. Marek Kolasiński – Wydział Gospodarki Komunalnej;
  4. Krzysztof Olejniczak – Zarząd Dróg Miejskich;
  5. Ireneusz Woźny – Zarząd Dróg Miejskich;
  6. Gerard Hajgelman – Wydział Działalności Gospodarczej i Rolnictwa;
  7. Hanna Grunt – Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska;
  8. Danuta Mruk-Kuczyńska – Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska;
  9. Magdalena Albińska – Wydział Gospodarki Nieruchomościami;
  10. Katarzyna Wieczorek – Biuro Nadzoru Właścicielskiego (zastąpiona później przez Katarzynę Kaszubowską z BNW);
  11. Grzegorz Kamiński – Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta;
  12. Agnieszka Górczewska – Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta;
  13. Piotr Husejko – Wydział Budżetu i Kontrolingu;
  14. Jacek Karwacki – Wydział Finansowy;
  15. Miłosława Adamska – Wydział Organizacyjny, Zespół Radców Prawnych;
  16. Maciej Roszkiewicz – Miejska Pracownia Urbanistyczna (dołączył w trakcie pracy zespołu).

Pytania i odpowiedzi

Media przestały się interesować zarówno Wudarskim, jak i zespołem działającym w urzędzie miasta. Czy udało się wypracować koncepcję umieszczenia w urzędzie tematu gospodarowania wodami opadowymi? Jakie wynagrodzenie pobierali członkowie zespołu? Czy zespół pracował faktycznie tak, jak określił Prezydent w swoim zarządzeniu? Poniższe pytania zadaliśmy Wydziałowi Gospodarki Komunalnej, który zapewniał obsługę administracyjną.

  1. Ile posiedzeń zespołu odbyło się do tej pory?
  2. Czy zespół nadal pracuje? Jeśli nie, to czy koncepcja będąca celem pracy została utworzona?
  3. Czy zespół przygotował harmonogram swojej pracy? Jeżeli tak, proszę o jego udostępnienie.
  4. Proszę o udostępnienie protokołów z obrad zespołu wraz z listami obecności.
  5. Czy w zespole stworzono grupy robocze? Jeżeli tak, to jakie i kto jest ich członkiem?
  6. Czy zespół zlecał podmiotom zewnętrznym usługi związane z koncepcją? Jeżeli tak, to jakim? Ile kosztowały te usługi?
  7. Ile razy zespół raportował Prezydentowi swoje prace i stan realizacji koncepcji?
  8. Jakie wynagrodzenie pobierają członkowie zespołu w związku z pracą na rzecz stworzenia koncepcji?

Odpowiedzi na te pytania przekazała Joanna Żabierek – rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta Poznania.

  1. Odbyło się 6 posiedzeń zespołu do spraw przygotowania koncepcji przekazania zadań wykonywanych przez jednostki miejskie w zakresie gospodarowania wodami opadowymi i roztopowymi do nowej struktury organizacyjnej.
  2. Koncepcja została wypracowana, w związku z czym zespół zakończył swoją pracę.
  3. Harmonogram pracy zespołu – kliknij aby otworzyć.
  4. W opinii Wydziału Gospodarki Komunalnej, materiały o których mowa w tym punkcie (protokoły, listy obecności – red.), stanowią wewnętrzne dokumenty robocze, niebędące informacją publiczną w rozumieniu ustawy o dostępie do informacji publicznej, w związku z czym niepodlegające udostępnieniu.
  5. Zespół utworzył jedną grupę roboczą ds. składników majątkowych. Jej członkami byli przedstawiciele następujących podmiotów: Aquanet S.A., Wydziału Gospodarki Nieruchomościami UMP, Wydziału Finansowego UMP, Wydziału Gospodarki Komunalnej UMP, Zarządu Dróg Miejskich.
  6. Wykonawcę koncepcji wyłoniono w wyniku zapytania ofertowego skierowanego do trzech podmiotów. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma DS Consulting z Gdańska, której zlecono wykonanie dokumentu pn. „Wielowariantowa koncepcja realizacji przekazania zadań wykonywanych przez jednostki miejskie w zakresie gospodarowania wodami opadowymi i roztopowymi do nowej jednostki organizacyjnej na terenie Miasta Poznania” za kwotę 120 tys. zł.
  7. Zespół przedstawił Prezydentowi dwa raporty z prac.
  8. Zarządzenie Prezydenta Miasta Poznania nr 227/2019/P nie przewidywało dodatkowego wynagrodzenia dla członków zespołu w związku z pracą na rzecz stworzenia koncepcji.

Powyższą odpowiedź można uzupełnić o następujące informacje. Zespół przedstawił harmonogram swojej pracy z dwutygodniowym opóźnieniem. Ponadto choć sprawami administracyjnymi zespołu zajmował się Wydział Gospodarki Komunalnej, to sam zespół miał raportować Jaśkowiakowi swoje prace za pośrednictwem innej jednostki – Wydziału Organizacyjnego.

Czytaj także
Urząd Miasta Poznania jest świadomy problemu komunikacji rad osiedli


Dołącz do nas na FacebookuTwitterzeWykopie i Instagramie


Comments

3 odpowiedzi na „Jak pracował zespół ds. gospodarki wodami opadowymi z Maciejem Wudarskim?”

  1. Awatar Paweł

    Hmmmm. Wudarski mnie ani ziębi ani parzy, ale chyba strona mi się nie wgrała do końca. Czekałem na puentę, na sensacyjne doniesienie na temat wysokiego wynagrodzenia za nic_nie_robienie i… nie doczekałem się (chyba że nie czytam gry i wspomniane dwutygodniowe opóźnienie to owa senacja).
    Autorze, jaki był cel stworzenia tego artykułu? Warto mieć jasno sprecyzowany cel i dobry research, inaczej może skończyć się jak ze sławetnym artykułem o herbie Poznania, który musiałeś, autorze, wstydliwie wycofać z portalu. Bez urazy :- )

    1. Dziękuję za komentarz 😉

      Hmmm, tekst o herbie Poznania nadal jest dostępny: https://czasnapoznan.pl/old/herb-flaga-poznania-symbole-miasta/.

      Temat Macieja Wudarskiego (a w zasadzie powyborczych losów) rozgrzał media, ale historia nigdy nie uzyskała zakończenia. Oto i ono. A że może pozostawiać niedosyt? Można złośliwie powiedzieć: jakie zakończenie, taki artykuł 😉 W tym tygodniu powinien pojawić się jeszcze tekst o bardziej rozbudowanej narracji.

      1. Awatar Paweł

        Wobec tego, przepraszam za insynuację.

Dodaj komentarz