Od pół roku trwa przebudowa przystanku Most Teatralny na trasie Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Zapraszam do fotorelacji!
Czytaj też: Kupa problemów na trasie PST: gołębie i niedziałające tablice odjazdów
Most Teatralny PST: burzliwa historia
W 2013 roku uruchomiono przedłużenie trasy PST do Dworca Zachodniego. Jednocześnie cały czas trwała przebudowa Ronda Kaponiera (i trwała do 2016 roku). Miasto w ramach przedłużenia Pestki zaplanowało dwa nowe przystanki: Rondo Kaponiera PST (do otwarcia wraz z Kaponierą, czyli w 2016 roku) i Dworzec Zachodni PST. Co to oznacza? 3 kilometry trasy Pestki (od Słowiańskiej do Dworca Zachodniego PST) byłyby pozbawione jakichkolwiek innych przystanków – i to przez 3 lata.
Sprawę nagłośnił jako pierwszy dziennikarz Seweryn Lipoński. Po kilku tygodniach Urząd Miasta Poznania podjął decyzję: powstanie przystanek Most Teatralny PST. Tymczasowy. Popularność tego przystanku jak i wygoda w planowaniu objazdów sprawiły, że przystanek tymczasowy stał się stałym. Co ciekawe, część osób powątpiewała w sens tego przystanku. Forumowicze skysrapercity.com wyrażali opinie, że „to problem zastępczy”, „szkoda pieniędzy na tymczasowe przystanki”, „nie widzę sensu”, „nikomu nie będzie się chciało latać po schodach”.
Od października 2018 roku MPK Poznań własnymi siłami (i podwykonawcami) przebudowuje Most Teatralny PST.
Fotorelacja z Teatralki
Zachęcam do zajrzenia do historycznego cyklu Plan na Poznań. W jednym z odcinków przyglądamy się pierwotnemu projektowi Poznańskiego Szybkiego Tramwaju:
Zobacz też:
Agonalny stan torowiska na ul. Fredry. Miasto Poznań czeka na wykolejenia?
MPK Poznań testuje elektroniczne rozkłady jazdy. Zobaczycie je m.in. na przystanku tramwajowym Poznań Głównym. Ta nowinka spotkała się z mieszanym odbiorem…
Dołącz do nas na Facebooku, Twitterze, Wykopie i Instagramie
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.