Powracamy do nielegalnego przycięcia drzew pod nośnikiem reklamowym na ulicy Estkowskiego. Oddajemy głos zarówno miastu, jak i firmie zarządzającej nośnikiem reklamowym.
Zobacz też
Zmiany na ulicy Garbary: porównanie przed – po. Kroczek w dobrą stronę?
Plac Kolegiacki. „Trudno określić datę oddania do użytku”
Nielegalna wycinka drzew
Przypomnijmy. 8 stycznia (piątek) doszło do nielegalnego przycięcia drzew przy ulicy Estkowskiego. Pracownicy w żółtych kamizelkach skrócili korony kilku drzew. Zupełnym przypadkiem do takiej wysokości, aby… nie przesłaniały reklam, które od lat montowane są w tym miejscu. Kamienica przy ulicy Piaskowej 3 od strony ulicy Estkowskiego ma „ślepą ścianę” bez okien – to ślad po wyburzeniach zabudowy w tym rejonie. Ta ściana pełni funkcję nośnika reklamy wielkoformatowej.
Więcej o tym zdarzeniu przeczytasz w artykule (dodamy, że od wycinki żadna nowa reklama w tym miejscu się nie pojawiła):
Miasto odpowiada, agencja reklamowa nie
Postanowiliśmy ustalić, jaki status na ten nośnik reklamowy. Czy wisi legalnie? Kto wyrażał zgodę na jego montaż? Pytania przesłaliśmy zarówno do Urzędu Miasta Poznania (wydaje zgodę na takie reklamy), jak i firmy Braughman Group Media, która tym nośnikiem zarządza.
Urząd (słowami Joanny Żabierek, rzeczniczki prasowej) przesłał następującą odpowiedź:
Wydział Urbanistyki i Architektury nie wydawał pozwolenia na budowę i nie przyjmował zgłoszenia montażu reklamy na budynku przy ul. Garbary 3c (działka nr ew. 15/2 ark. 5 obręb Poznań) w Poznaniu.
To oznacza, że reklamy wiszą tam mogą tam wisieć niezgodnie z prawem. Kamienica, na której zamontowano nośnik reklamowy, jest chroniona – znajduje się na terenie ochrony konserwatorskiej. Dlatego postawienie tego typu obiektu wymaga pozwolenia na budowę, jak i zgody Miejskiego Konserwatora Zabytków. Zgłoszenie montażu możliwe jest na terenach bez wpisu do rejestru zabytków, jednak i z tej możliwości prawdopodobnie nie skorzystano.
Braughman Group Media zapytaliśmy się o legalność nośnika, o zgodę na wycinkę drzew i zajęcie pasa drogowego na czas montażu reklamy oraz o to, w jakim stopniu drzewa rosnące pod nośnikiem reklamowym zaniżały jego wartość ekspozycji. Pytania przesłaliśmy drogą mailową. Do momentu publikacji artykułu odpowiedzi nie otrzymano.
Zarządca nośnika w taki sposób prezentuje jego zalety:
Nośnik położony w centrum miasta, na jednym z głównych skrzyżowań w mieście, w niedalekim sąsiedztwie Starówki, widziany z długiego najazdu dla zmierzających min. w stronę poznańskiej Malty czy Dworca Poznań Garbary.
Bardzo duży ruch kołowy oraz pieszy. W pobliżu znajduje się lodowisko „Bogdanka”, liczne placówki banków, biurowce, sklepy, restauracje, puby i kluby. Długi czas postrzegania zapewniają stałe korki oraz sygnalizacja świetlna przed reklamą.
Inne reklamy Braughman Group Media
Braughman Group Media ma w swojej ofercie inne poznańskie nośniki reklamy wielkoformatowej. Przykładowe miejsca:
- Hotel Lech, ul. Święty Marcin,
- Garbary / Wielka,
- Kupiec Poznański,
- dwa nośniki na Półwiejskiej (sprawa ciągnie się od prawie 6 lat!)
- cztery nośniki na Głogowskiej.
Firma zarządza też ekranem reklamowym (digital) umieszczonym na dworcu Poznań Główny.
Zajrzyj też tutaj
Flagi Lecha Poznań na Świętym Marcinie. W jakim trybie się pojawiły, czy bezpłatnie?
Nowy budynek Wydziału Architektury Politechniki Poznańskiej: z wizytą w królestwie nasypów
Uwaga! Kursywą zapisano fragmenty dodane po publikacji, natomiast przekreśleniem – fragmenty unieważnione w wyniku edycji.
Dołącz do nas na Facebooku, Twitterze, Wykopie i Instagramie
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.